Mazdák újratöltve

Nem elég, hogy más piacokhoz képest Magyarországon viszonylag sokat kell várnunk a Mazda legújabb roadsterére, ráadásul még hetente érkeznek a fotók mutatósabbnál mutatósabb új MX-5 modellekről, a világ minden tájáról. Most éppen egy tuningolt japán példányra leltünk. Ja, és van ott még egy CX-3 is – meg a Mazda összes többi típusa.

Elkészült az új MX-5 AutoExe átirata! Ja, hogy mi is az AutoExe? Nem más, mint egy japán tuningműhely, ahol kizárólag a Mazda típusait veszik kezelésbe, és csak a hazai piacon vannak jelen. Honlapjukon mindjárt az első oldalon, félreérthetetlenül fel is hívják a figyelmet, hogy termékeiket kifejezetten csak a japán modellekre fejlesztik. Pedig akadnak köztük mutatós példányok is, így például az MX-5-t sem maszkírozták át a felismerhetetlenségig. Azonnal látható, hogy az AutoExe MX-5 nem teljesen ugyanaz, mint ami a gyártósorról legördült, de csupán mérsékelten nyúltak az autóhoz.

Talán csak a csomagtérfedél légterelője tűnik egy kissé túlzónak az AutoExe MX-5-ön
Talán csak a csomagtérfedél légterelője tűnik egy kissé túlzónak az AutoExe MX-5-ön

A beavatkozás során egyebek mellett fényszórókkal és légterelővel gazdagodott az első lökhárító, és a könnyűfém keréktárcsák is újak. Hátul szintén légterelőket és középre helyezett, mutatós végekkel díszített kipufogót kapott a kis roadster, míg a motortérben plusz toronymerevítő virít. Kell ennél több? Figyelembe véve, hogy az MX-5 szerintünk már alapkivitelében is jól mutat, nyilván nem. Ugyanakkor az MX-5 már korábban, a Mazdablogon is bemutatott, gyári kiegészítőkkel felruházott változata nekünk jobban tetszik, mint az AutoExe munkájának gyümölcse. Az AutoExe rajongóinak viszont mutatunk még néhány további típust a Mazda kínálatából, amelyek szintén e japán tuningoló cég „garázsában” alakultak át. A CX-3 például abszolút olyan érzést kelt, mint egy kifutóra termett szupermodell bombázó: egyszerűen minden jól áll neki, mindenben jól mutat.

Mintha MPS lenne az új Mazda2
Mintha MPS lenne az új Mazda2

Mazda3 dupla kipufogóval
Mazda3 dupla kipufogóval
Mazda5 – ugye, hogy a KODO-típusok tuningolás után is mutatósabbak?
Mazda5 – ugye, hogy a KODO-típusok tuningolás után is mutatósabbak?

Orrplasztikák Mazda6-ra
Orrplasztikák Mazda6-ra

Szerintünk a CX-3 a legdögösebb
Szerintünk a CX-3 a legdögösebb

Változatok CX-5-re
Változatok CX-5-re

Végül két örökifjú: a harmadik MX-5 és az RX-8
Végül két örökifjú: a harmadik MX-5 és az RX-8