Új klasszikus

Nyilván sokaknak ismerősen cseng már a Mitsuoka Himiko roadster elnevezése. A japán gyártó friss nemzedékkel és új piaccal örvendeztette meg rajongóit. Lássuk az újdonságokat!

Új nemzedékkel folytatja pályafutását a Mitsuoka Himiko roadster, amelyet részletesen bemutattunk már korábban. Röviden azért kerülhet a Mazdablog oldalaira ez a klasszikus vonalvezetésű kétüléses, amiért például a Simpson Design művei is: a lemezek alatt valójában a Mazda MX-5 technikája lapul. A Mitsuoka Himiko tehát megújulva folytatja pályafutását, új nemzedékkel. Igaz, ez külsőre alig látszik rajta, hiszen pár apró részlettől eltekintve éppen úgy néz ki, mint elődje. A generációváltás valójában a lemezek alatt történt, a Mazda jóvoltából. Mivel az MX-5 új nemzedékkel jelent meg, ezért a Himiko is a legfrissebb MX-5 alapjaira épül. Azonban nem csupán ennyi az újdonság.

Módosított sárvédőiről ismerhető fel egyértelműen az „új” Mitsuoka Himiko

Külsőleg tehát minimális a megújulás, amely a korábban sima felületű első sárvédőkön érhető tetten. Belül viszont teljesen más világ fogadja az utasokat, hiszen az MX-5 negyedik generációjának műszerfala, illetve utastere tárul elénk. Pontosabban az autó átépített elejét és hátulját leszámítva a Himiko teljes egészében Mazda MX-5 ND. Tehát a korábbinál könnyebb és masszívabb a karosszéria, amelybe Japánban csak az 1,5 literes motor kerülhet. Az MX-5-nél jócskán nagyobb, 4580 milliméter hosszú és 2910 milliméter tengelytávolságú karosszéria alig nehezebb az eredetinél. Felszereltségtől függően 1130 és 1200 kilogramm között alakul az aktuális Mitsuoka Himiko saját tömege – Japánban.

Legfeljebb kárpitozásában tér el a Mitsuoka Himiko utastere az MX-5 modellekétől

Lényeges, hogy a fenti adatok elsősorban a japán piacra készült járművekre vonatkoznak, ugyanis a Mitsuoka kitört a jobbkormányos piacokról. Japán, Nagy-Britannia és néhány ázsiai ország után a márka roadstere immár balkormányosként is piacra kerül, méghozzá Monacóban. Érthető, hiszen az alapját adó Mazda MX-5 ugyancsak készül balkormányosként. Sőt, 2018 nyarától akár bérelhető is a francia Riviérán ez a különleges megjelenésű roadster. Az európai vevőket azonban egyéb eszközzel is igyekszik megnyerni a Mitsuoka. Ezért itt kompresszoros motorral is forgalmazzák a Himikót, akár 260 lóerős teljesítménnyel. Ráadásul ennek felára éppen annyi, mint az automatikus sebességváltóé. Így a leendő európai vásárlók dönthetnek, hogy 21,5 millió forintért a kényelemre, vagy a fickós menetteljesítményre szavaznak. Mindegyikről lemondva pedig már akár bő 20 millió forintért hazavihetnek egy Mitsuoka Himiko modellt.

Akár 260 lóerős is lehet az Európában forgalmazott Himiko. Az átépítés kézi munka