Jövőkép egy ékszerdobozban

CSB_0387_01A 2014-es genfi autószalonon mutatkozott be a Mazda legújabb technológiai demonstrációjaként – és egyben a Mazda2 következő generációjának alapjaként – szolgáló kisautó tanulmánya. A Hazumi az első olyan autó, amelyben egyszerre találkozhatunk a gyártó négy kulcsfontosságú fejlesztésének eredményeivel. A tanulmány már nevével is jól utal a jármű megjelenésére és célközönségére, hiszen a japán hazumi szó lendületet, kiugrást jelent. Ezzel közvetíti egy energiával teli, kicsi, de erős ragadozó képét, amelynek célközönsége a társadalom fiatal, dinamikus és ambiciózus rétege.

A Hazumi biztató képet fest a Mazda2 harmadik generációjának megjelenését illetően
A Hazumi biztató képet fest a Mazda2 harmadik generációjának megjelenését illetően

Külső – A mozgás lelke formába öntve  

A Mazda új generációs modelljeit – mint a CX-5, a Mazda6 és a Mazda3 – ismerve már jól tudhatjuk, hogy a KODO formanyelv a dinamizmust és a mozgás érzetét hivatott megeleveníteni. A Hazumi esetében úgy sikerült közvetíteni ezt a tervezési filozófiát, hogy a kis méretek ellenére egy cseppet sem vesztett értékeiből. Sőt, az erőteljes vonalak kifejezetten vonzó, és sportos megjelenést kölcsönöznek az autónak. Leghangsúlyosabb része az orr, ahol az új formavilág védjegyei – a mélyre húzódó hűtőrács, és a gepárdszemek által ihletett fényszórók – alkotnak markáns egészet. A karosszéria rövid túlnyúlásaival, domborodó sárvédő íveivel, de legfőképp a határozott fény-árnyék vonalaival kelt sportos érzetet. A mozgás illúzióját keltő eszköztár fontos eleme a farrész is, hiszen a nagyméretű könnyűfém keréktárcsákon támaszkodó, emelkedő vonalú hátsó szekció is az előrehaladás benyomását kelti.

A hatalmas keréktárcsák egy koncepcióautó kötelező elemei
A hatalmas keréktárcsák egy koncepcióautó kötelező elemei

Beltér – Nem csupán szép, okos is

Az enteriőr a kisautó-szegmens alapjain túlmutatva kombinálja a magas minőségérzetet a kiváló funkcionalitással. Ez utóbbi jegyében alakították ki a járművezető előtti műszercsoport nagy központi mérőóráját, amelynek kiegészítő kijelzői szárnyakat formázva töltik ki a szélvédőhöz vetítő kijelző alatti teret. A nyomógombokat felváltó érintőkijelzővel nem csak az első szekcióban, hanem a hátsó utasok könyöktámaszán is találkozhatunk. Színvilágát tekintve az utastérben a fekete és – a műszerfalat, illetve az ajtókat borító – fehér bőr tónusai dominálnak, amiket remekül egészít ki az ülések karmazsinvörös bevonata. Megjelenésén túl azonban komoly feladatot lát el a beltér: a kommunikációs eszközök csatlakoztatását megvalósító új generációs rendszer, az MZD Connect is helyet kapott a tanulmányban. A technológia az új Mazda3 generációban debütált, feladata hogy biztonságos és könnyen kezelhető formában biztosítsa a mobileszközök elérését.

Minőségi anyaghasználat és szellős formák teszik fiatalossá az utasteret
Minőségi anyaghasználat és szellős formák teszik fiatalossá az utasteret

Erőforrás – Kisautóra optimalizálva

A Hazumi menetteljesítményét és gazdaságosságát a benne debütáló csökkentett lökettérfogatú motor garantálja. A másfél literes SkyActviv-D dízel aggregát ereje a – 2,2 literes – nagytestvéréhez hasonlóan rendkívül hatékony égési folyamatban és könnyű tömegében rejlik. A nagyon alacsony, 90 g/km széndioxid-kibocsátás mellett a technológiának köszönhetően nincsen szükség a kipufogógázok nitrogénoxidjainak megkötésére, illetve katalitikus redukcióra sem.

A kis dízel kiegyensúlyozott teljesítménye mellett a szigorú EURO6 emissziós normáknak is megfelel
A kis dízel kiegyensúlyozott teljesítménye mellett a szigorú EURO6 emissziós normáknak is megfelel

Bízunk benne, hogy a Mazda2 következő generációja sok technológiai újítást és dizájnelemet tart majd meg a Hazumi palettájáról. A különleges részletekből akad bőven, így ha a karosszéria vonalában elbújó kilincs, a futurisztikus ülések és kárpitozás és az érintőkijelzős vezérlés nem is marad meg a tanulmányból a következő kis Mazda akkor is a gyár nevéhez méltó lesz. Az pedig – elnézve a Mazda6, Mazda3 és CX-5 sikereit – garancia arra, hogy szegmensének élére ugorjon a praktikus, takarékos és nem utolsó sorban dögös kisautó.

Flash Player is needed to view videos on this site. Please download the newest Flash Player and come back.