Előző bejegyzésünkben már olvashattátok az első személyes benyomásainkat az új Mazda MX-30-ról, ebben a posztban pedig azt vesszük górcső alá, hogy milyen is napi szinten használni az első elektromos Mazdát.

Amikor hazánkban még csak a „keleti autók” bizonyultak elérhetőnek, akkor természetes volt az új autók általában márkánként eltérő, jellegzetes szaga. A Mazdánál persze egészen másról van szó, és kifejezetten díjnyertesnek bizonyult kedvenc márkánk illata. Pontosabban a csomagolása.

Itt az ékes példája annak, hogyan lehetett innováció útján megőrizni egy legendás autó legjavát. Megérkezett az MX-5 negyedik generációjának keménytetős kiadása – vagy mégsem.

Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.

Papíron rendkívül jól mutatott a Mazda CX-5 kínálatában újonnan megjelent Takumi felszereltség, úgyhogy utánajártunk, hogy valóban őszinte örömre ad-e okot az új felszereltség. Két különböző motorral és hajtásképlettel is kipróbáltuk a szabadidő-járművet, természetesen mindkettőt Takumiként.

Míg idén egy apróbb ráncfelvarráson esett át, addig a 2017-es modell már jelentős módosításokkal kerül piacra jövő nyáron. A Los Angeles-i Autókiállításon mutatta be a Mazda az új CX-5 típust, amelynek elődje 2012-ben a könnyűépítésű SKYACTIV technológiát és a KODO dizájnt is elsőként hozta el a Mazda életébe.

Alaposan fel lehetett adva a lecke a Mazda mérnökeinek, amikor a márka vezetői kiadták az utasítást az MX-5 negyedik generációjának fejlesztésére. A formatervezők, a műszaki megoldásokért felelős szakemberek és marketingesek is komoly csapatmunkára voltak ítélve, hiszen ennyire összetett autót talán még soha nem alkotott a Mazda! Hogy miért gondoljuk ezt? Olvass tovább és kiderül!

Amikor két esztendővel ezelőtt hazatért a Mazdablog maroknyi csapata a Genfi Autószalonról, vegyes érzelmeink voltak az utazást illetően. A Mazda6 Sportkombi akkor felemás eredménnyel vizsgázott, most pedig arra voltunk kíváncsiak, mi változott a modellfrissítésnek köszönhetően.

Lassan vége a nyárnak és azt gondoljuk: a szeptemberrel indult újra az élet. Főleg igaz ez az iskolák mellett a kereskedelemre, és talán még hatványozottabban az autókereskedelemre. A Mazdablog együttműködő partnere idén viszont nem ezt tapasztalta, és ebben nagy szerepe van a CX-3-nak is.