Ezt szerettétek Ti


Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.


Elképesztő dinamikával bővítette termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. 2016-ban sem volt ez másként, szinte a teljes kínálat megújult, illetve a modellfrissítésből is jutott bőven. Éppen ezért kiválogattuk, hogy mely témák voltak a legizgalmasabbak számotokra az összes közül és rangsort készítettünk arról, mivel csigáztuk fel legjobban az érdeklődéseteket.

2015 újvonalas Mazda-palettája: Mazda3, Mazda2, CX-3, MX-5, Mazda6 és CX-5.

Tagadhatatlan, hogy SKYACTIV technológia és a KODO stílus találkozása igen izgalmas autókat szült a Mazdánál az elmúlt években. Éppen ezért Ti is kíváncsiak voltatok arra, négy évvel azután, hogy a CX-5 SUV gyártásával megkezdődött az új időszámítás, együtt, világszerte, összesen mennyi díjat söpört be az új generáció? Ennek örülhetünk mi rajongók, hiszen olyan nagyszerű autókat kapunk a Mazdától, mint a jelenlegi kínálat tagjai. Na de ki csatlakozott 2016 tavaszán a sikeres csapathoz Észak-Amerikában?

A csinosításhoz persze egyáltalán nem is szükséges, hogy legyen MPS, hiszen az átalakítás végére már szinte a típus is alig ismerhető fel.

Több más Mazda-típushoz hasonlóan a Mazda3 igen kedvelt volt tavaly nemcsak olvasóink, hanem a tuningolók körében is. Sőt egyesek annyira belelendülnek az átalakításba, hogy a belső értékek fokozása mellett a külsőt is alaposan kezelésbe vették. A rangsorlista hetedik helyén álló cikkünk, amely megmutatta, milyen, ha netán nem is a tartalomra helyezik a hangsúlyt, hanem kizárólag a külsőre. Igen népszerű volt, érdemes ismét kattintani és újra élni a hangélményt, a látványt és az életörömöt!

A 18 vagy 20 colos kerekeken gördülő új Mazda CX-9 lassulásáról hátul 325 milliméter, elől 320 milliméter átmérőjű féktárcsák gondoskodnak.

Ennél jobban foglalkoztatta a fantáziátokat a Los Angeles Auto Show sztárja, a vadonatúj CX-9 – ráadásul nemcsak lerántották a leplet az újdonságról, hanem szinte mindent el is árultak róla. Megjelenésében, kívül és belül egyaránt újat hozott a második generáció, mégis nagyon ismerős minden vonala. Idén az is kiderült, hogy végül a legnagyobb Mazda – reméljük csak egyelőre – nem érkezik Európába. Ide kattintva elolvashatod, hogy miért.

Az utolsó alaposan eltér a korábbi 323F kivitelek formavilágától.

Még több olvasónkat érdekelte, amikor ismét autóvásárlásra szántuk el magunkat, hiszen a korábbi tapasztalatok alapján még alaposabbak voltunk. Konkrét célunk az volt, hogy egy mai szemmel is jól felszerelt, sportos, jó állapotú autót vásároljunk, amiből viszonylag kevés gurul hazánk útjain. Választottunk viszont annyira ritka lett, mint a fehér holló. A 323F legutolsó generációjának különlegességét sok szempontból bemutattuk.

Álló helyzetben is sugárzik a dinamizmus.

Tizenöt esztendő hosszú idő – főleg a gépjárműiparban, ahol gyakorlatilag ez két teljes modellciklust jelent. A 2016-os dobogónk harmadik helyén álló cikkünkben egy X-Tomi által újraértelmezett Mazda3 G165 és egy szintén különleges Mazda 323 F Sporty kivitelt hasonlítottunk össze. A sok hasonló paraméter mellett azt is megmutattuk Nektek, hogy mennyire eltérő karakterek – nem csoda, hogy ennyire szerettétek olvasni.

Kétévente vagy 40 ezer kilométerenként esedékes a fékfolyadék cseréje.

Második legolvasottabb téma a Mazdablogon barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának élettörténete volt, amit kis híján három éve követünk nyomon itt a blogon és persze 2016-ban sem vesztettük szem elől őket. Ott voltunk a visszapillantó tükör garanciális cseréjénél, illetve a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson is, ahol a rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja tulajdonosát.

Csak fantáziarajzok vannak a leendő RX-9-ről, bár az RX-Vision tanulmány reményt adott, a cég vezetője egy interjúban lehűtötte a kedélyeket.

És hogy mi izgatta leginkább a fantáziátokat? Hát persze, egy rotoros Mazda! Bár minden évben felreppen a hír, jelenleg úgy tűnik, hogy a Mazda alapításának 100. évfordulóján sem mutatkozik be új, Wankel-motoros típus. Persze szeptemberben még reménykedtünk, ami nem is csoda. Tény, hogy évek óta pletykálnak az RX-7 és az RX-8 Wankel-motoros utódjáról, az RX-9-ről. Pedig mi lelki szemeink előtt már látjuk az RX-9-eket, ahogy 2020-ban, a tokiói olimpia megnyitóján begördülnek a stadionba, egyszerre ünnepelve a sportot és a Mazda 100 éves fennállását…