Eredetileg most egy olyan bejegyzés következne, ami a Skyactiv-X motorral szerelt Mazda3 Sedan nagyszerű fogyasztásáról szól. Ezeket a terveinket továbbra sem adtuk fel, de amíg legutóbb a havazás tett keresztbe a kísérletnek, most azt szó szerint elfújta a szél.

A Mazda3 kapcsán már jó néhány tesztautóval megismerkedhettek a Mazdablog rendszeres olvasói. Legutóbb egy lépcsőshátú járt nálunk a csodamotorral, ezúttal azonban mégsem a karosszéria, hanem az erőforráshoz kapcsolódó hatfokozatú automatikus sebességváltó volt a csomag legérdekesebb része.

Ahogy az elmúlt években már megszokhattátok, összegyűjtöttük Nektek az év legnépszerűbb mazdablogos bejegyzéseit. Őszintén szólva, a toplista egy része igencsak meglepő. Ha lemaradtál ezekről, most egyszerűen pótolhatod!

Amióta kiderült, hogy az új Mazda3-al érkezik meg a Skyactiv motorcsalád legújabb nemzedéke, mindenki ezt várta. És a mindenki ez esetben nem költői túlzás, hiszen az egész iparág elképedve figyelte a Mazdát, aki megalkotta a benzines dízelmotort. A Skyactiv-X valóban különleges, de igazság szerint egyszerre több és kevesebb is ennél!

Amikor először hallottunk arról, hogy új Mazda3 érkezik, akkor kíváncsian vártuk, milyen karosszériaváltozatokat hoz majd magával. Csapatunk több tagja titkon remélte, hogy érkezik majd egy sportkombi, ami valahol logikus lépés lett volna, hiszen a Mazda6 esetében sokan szeretik azt a kivitelt. Nos, az egyelőre nincs, továbbra is van viszont klasszikus Sedan.

Még hatéves sincs, de már átfordult a kétszázezren Barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3 G100 autójának kilométer-számlálója. A nevezetes és sokak által kritikusnak tartott futásteljesítményt egy időszakos látogatás kísérte a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ahol ezúttal is csak annyit sikerült megállapítani, hogy a jármű állapota továbbra is minden szempontból kiváló.

Csúnya dolog a pletykálkodás, pláne, ha teljesen alaptalan, ez esetben viszont másról van szó. Ugyanis közvetlenül a Mazdától származik az új hathengeres erőforrásokról szóló hír. Ez pedig megerősíteni látszik a korábban valóban csupán pletykaként felröppent reménysugarakat kedvenc márkánk felfelé terjeszkedéséről. Lássuk hát, mi az igazság!

Az alapváltozat és a dízel után az új Mazda CX-5 csúcsváltozatát is tesztre fogtuk. Néhány együtt töltött nap után már-már megkérdőjeleztük a Mazda6 elsőségét a márka hierarchiájában.