Amikor először hallottunk arról, hogy új Mazda3 érkezik, akkor kíváncsian vártuk, milyen karosszériaváltozatokat hoz majd magával. Csapatunk több tagja titkon remélte, hogy érkezik majd egy sportkombi, ami valahol logikus lépés lett volna, hiszen a Mazda6 esetében sokan szeretik azt a kivitelt. Nos, az egyelőre nincs, továbbra is van viszont klasszikus Sedan.

Még hatéves sincs, de már átfordult a kétszázezren Barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3 G100 autójának kilométer-számlálója. A nevezetes és sokak által kritikusnak tartott futásteljesítményt egy időszakos látogatás kísérte a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, ahol ezúttal is csak annyit sikerült megállapítani, hogy a jármű állapota továbbra is minden szempontból kiváló.

Csúnya dolog a pletykálkodás, pláne, ha teljesen alaptalan, ez esetben viszont másról van szó. Ugyanis közvetlenül a Mazdától származik az új hathengeres erőforrásokról szóló hír. Ez pedig megerősíteni látszik a korábban valóban csupán pletykaként felröppent reménysugarakat kedvenc márkánk felfelé terjeszkedéséről. Lássuk hát, mi az igazság!

Az alapváltozat és a dízel után az új Mazda CX-5 csúcsváltozatát is tesztre fogtuk. Néhány együtt töltött nap után már-már megkérdőjeleztük a Mazda6 elsőségét a márka hierarchiájában.

Az első generációs CX-5 több hosszú út során is társunk volt. Itt volt hát az ideje, hogy az utódot, a Mazda kínálatának legfrissebb tagját is próbára tegyük egy hosszabb túra során. Tanulságos utazás következik hegyen-völgyön, árkon-bokron keresztül.

Lesz újra Wankel-motoros Mazda? Mi lesz a dízelmotoros modellekkel? Európában is kapható majd hibridhajtású Mazda? No és villanymotoros modell? Sok kérdésre megtalálod a választ a Mazda jövőre vonatkozó előretekintéséből, amelyben egy szép új világot vázol, számos újdonsággal.

Manapság a gyártók könnyen ráaggatják az új jelzőt alig frissülő modelljeikre, a Mazda viszont természetesen e tekintetben is különc. Műszakilag előrelépett típusain kívülről nem is látszik a változás, és egyéb módon sem hirdeti, hogy megújult a Mazda2 és a CX-3.

Vajon mi ugrik be elsőre egy friss Mazda3 kapcsán? Egyrészt a vezetési élmény, másrészt az autó magával ragadó látványa. A mai napig így vagyunk ezzel, pedig naponta látunk mindenféle Mazdát. Ezért is döbbent rá meglepődve csapatunk egyik tagja, hogy valójában még nem vezette az aktuális Mazda3-at. Azóta már igen, és alább meg is osztja tapasztalatait.

A Mazda6 kombi változata már többször megfordult nálunk. Benzines erőforrást kombi karosszériával azonban még soha nem próbáltunk. Egészen eddig, mert néhány hete a legerősebb benzines került a kezeink közé. A klasszikus bemutató helyett viszont most a hajtásláncra koncentrálunk.

Néhány héttel ezelőtt már bemutattuk Nektek a Mazda3 megújult, ötajtós változatát. A kronológiához hozzátartozik, hogy az és mostani bejegyzésünk főhőse egymásután jártak nálunk. A lépcsőshátú változatot ötajtós társánál is jobban vártuk, hamarosan el is áruljuk, hogy miért.

A Mazda ráncfelvarrások kapcsán mostanában leginkább azt kell magyaráznunk, hogy milyen nehéz dolga volt a mérnököknek. No, nem azért, mert annyi dolguk volt a megújulás okán. Sokkal inkább amiatt, mert nagyítóval kellett keresniük azokat a komponenseket, amihez hozzá kellett nyúlniuk.