Nagyot nőtt a kis Mazda2 a szememben! No nem méretében, hanem minőségben és hangulatában vált sokkal felnőttesebbé. A legszembetűnőbb változás valójában nem is látható, csupán hallható. Illetve pont hogy nem, hiszen a kis „kettes” – nagyobb testvéreihez hasonlóan – eszméletlenül csendes. A Mazda2 24 voltos, enyhe hibrid rendszerrel támogatott 1,5 literes, 90 lóerős benzinmotorja fürgén mozgatja a karosszériát. Legalábbis az első három fokozatban. A Mazda M Hybrid rendszer érezhetően magabiztosabbá varázsolja az elindulásokat, feltéve, hogy maradt szufla az apró, de gyorsan feltöltődő lítiumion-akkumulátorokban. Az új hatfokozatú sebességváltó utolsó két fokozata olyan hosszú, hogy enyhe emelkedőkön is visszakapcsolásra buzdít a számítógép. Tartósan 130 kilométer/órás sebességnél hatodikban percenként 2200-at forog a motor és szinte vitorlázva haladtam. Ez visszaköszönt az üzemanyag-fogyasztásnál is. A vegyes, de erősen város súlypontú ötszáz kilométeres tesztkörünk végén 5 literes átlagfogyasztásnál állapodott meg a virtuális mutató. Valójában már ez is egy erősen lerontott átlag, hiszen a fotózás 1,5-2 órás indítgatásokkal és átállásokkal tarkított tortúrájánál kúszott fel az addigi stabil 4,7-4,8 literről ötre. A takarékosságot támogatja a stop-start rendszer is, ami ugyanolyan finoman és zavarba hozhatatlanul teszi a dolgát, mint a nemrég nálunk járt hármasban.
A Takumi felszereltséghez tartozó tizenhatos könnyűfém keréktárcsákon feszülő 185/60 R16 gumiabroncsok a felfüggesztéssel összhangban szinte teljesen elnyelték a durva magyar úthibákat, miközben a merev karosszéria rezzenéstelenül tűrte a megpróbáltatásokat. A Mazda2 továbbra is városban érzi magát otthon, máshol sem jön zavarba, mégis urbánus környezetben tudja kijátszani maximálisan az apró méreteiből – h:4065×sz:1695×m:1495 milliméter – adódó fürgeségét, takarékosságát, valamint fordulékonyságát. Utóbbihoz a 2570 milliméteres tengelytáv is hozzájárul. A kártya másik oldalára a hátul utazók számára behatárolt helykínálat csücsült. Szinte látom magam előtt a lelkiismeretes japán mérnökök ütőerének egyre gyorsuló lüktetését, amint próbálják megtalálni a lehető legjobb kompromisszumot a hátsó utasok lábtere és a csomagtér mérete között. Az első utasokhoz nem nyúltak, hiszen ott – legalább az egyik ülésen – mindig ül valaki. Akinek még akár csomagjai is lehetnek. Ebből már sejthetitek, hogy merre húzott a japán mérnökök szíve. Ennek ellenére a 280–950 literes csomagtér nem nevezhető feneketlennek, azonban jól pakolható és hozza a kategória átlagát. Tőlünk nyugatabbra, pontosabban a hazánknál történelmileg szerencsésebb sorsú országokban a kiskategóriás autókat második, vagy harmadik járműnek tartják és általában egy-két utassal közlekednek. A Mazda2 pont ilyen felhasználásra tökéletes!
Nem forszíroztam a csúcssebességet, hiszen ez nem az az autó, ahol ennek komolyabb jelentősége lenne, azonban nincs kétségem afelől, hogy megfutja a 183 kilométer/órát. A 9,8 másodperces gyorsuláshoz azonban rendesen meg kellett hajtanom a lovakat, továbbá elengedhetetlen a Mazdásan precíz és vajpuha váltó fürge kapcsolgatása is. A 148 newtonméteres csúcsnyomaték teljesen átlagos érték, azonban a villanymotor sikeresen kiegészíti, hogy ne érezzük soványnak. Másrészt nincs nehéz dolguk, hiszen az egy tonnánál alig nehezebb kettest egy jól áttételezett befőttes gumi is mozgásba lendítené. A LED fényszórók nappali világosságot varázsolnak, fizikai fájdalommal jár bármilyen sárga izzófényű járműbe visszaülni. Végeredményben nagyon megszerettem a kis kettest, pedig eleinte tartottam tőle, hogy a hármas után nagy visszalépés lesz. Tévedtem!
- Challenge felszereltség
- Takumi felszereltség (a Challenge-hez képest)
- Takumi Plus felszereltség (a Takumi-hoz képest)
- Metálfényezés
- Garancia
- 15 colos acél keréktárcsák (185/65)
- LED fényszórók beépített ködlámpa funkcióval
- Elektromosan állítható külső tükrök, integrált irányjelzővel
- Karosszéria színére fújt külső tükrök
- Karosszéria színére fújt ajtókilincsek
- Fűtött külső tükrök
- Bőr kormánykerék
- Bőr váltógomb
- Állítható kormánykerék
- Csomagtartó takaró – normál
- Alap audio kijelző (csak a Challenge-ben)
- Hátsó ülés dönthető – 60:40
- Elektromos ablakemelők elöl és hátul
- Magasságban állítható vezető ülés
- Magasságban állítható utas oldali ülés
- Belső világítás elöl és hátul
- Manuális klíma (csak a Challenge-ben)
- Mazda Fejlett Ütközésenergia Elosztó és -Elnyelő Rendszerére épülő “Tripla-H" karosszériaszerkezet
- Kiegészítő visszatartó rendszerek (SRS) – központi szabályzóegység és ütközésérzékelők
- Négy kerékre ható blokkolásgátló rendszer (4W-ABS) elektronikus fékerő-elosztással (EBD) és vészfékrásegítővel (EBA)
- Biztonsági övek elöl 2db 3 pontos / hátul 3db 3 pontos, előfeszítővel és erőhatárolóval
- A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető lámpa
- Isofix gyerekülés rögzítő pontok
- Állítható magasságú fejtámlák elöl / hátul
- Indításgátló
- Szervokormány
- Oldal és függöny légzsákok
- Vezető és utasoldali légzsák
- G-Vectoring Plus
- Mazda Mild Hybrid rendszer (24V)
- Dinamikus menetstabilizátor (DSC) kipörgésgátlóval
- Keréknyomás ellenőrző rendszer (TPMS)
- Motor indító gomb
- i-stop
- Tempomat
- Központi zár
- Fedélzeti számítógép
- 12V-os csatlakozó
- Tükör a napellenzőben vezető- és utasoldal
- 4 hangszóró (csak a Challenge-ben)
- AUX és USB (1x) csatlakozó
- Bluetooth
- Rádió
- Vezérlő gombok a kormányon
- Defektjavító készlet
- Listaár: 5 430 900 forint
- 16 colos könnyűfém keréktárcsák – ezüst (185/60)
- Sötétített üveg
- Cápauszony antenna
- 7 colos színes kijelző
- HMI vezérlő
- Automata klíma
- Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS)
- Holttér figyelő és keresztirányú forgalom figyelő (BSM,RCTA)
- Hátsó kereszt irányú forgalom figyelő (RCTA)
- Eső- és fényérzékelő
- Ülés fűtés elöl
- Parkoló radar
- Tolatókamera
- Navigációs rendszer: 159 000 forint
- 6 hangszóró
- USB (2x)
- DAB digitális rádió
- CD lejátszó
- Telefontükrözés
- Listaár: 6 040 900 forint
- LED nappali fény
- Automatikusan záródó tükör
- Bőr belső
- Fűthető kormánykerék
- Automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükör
- Városi fékasszisztens (SCBS-F)
- Navigációs rendszer: 159 000 forint
- Listaár: 6 200 900 forint
- Mazda2 metál: 110 000 forint
- Mazda2 Machine Grey metál: 150 000 forint
- Mazda2 Soul Red Crystal metál: 193 000 forint
- 3 év / 100.000 km
- 12 év átrozsdásodás elleni
- 3 év fényezésre
- Galvanizált karosszéria elemek
- Mazda Europe Service
- +2 év Teljes körű kiterjesztett garancia: 54 900 forint