Valahogy rosszul bánik velünk az élet, ha a Skyactiv-X motorral szerelt tesztautók kerülnek a kezeink közé. Legutóbb, még februárban a fogyasztásmérésünket viharos szél hiúsította meg, aztán március elején az idei Genfi Autószalont már a koronavírus-járvány lehetetlenítette el. Majd, amikor kieszeltük a „B-tervet”, egy németországi kirándulást, azt ismét az időjárás hiúsította meg.

Vannak azok, akik az autóra, mint használati tárgyra tekintenek. Számukra a legfontosabb, hogy az adott autó mindig megbízhatóan működjön és ne kelljen kompromisszumokat kötni miatta. Mások szeretik a márkát, vagy akár az adott modellt, de mindezt csöndben teszik. És vannak olyanok, akik már-már rajonganak saját négykerekűjükért. Ez utóbbi embercsoportról szól a Mazdablog legfrissebb bejegyzése.

Előző bejegyzésünkből megtudhattátok, milyen együtt élni az eddigi utolsó MPS Mazdával. Csapatunk tagja most azt is elárulja, milyen típushibákra, szervizköltségekre számíthat az, aki belevág a legendás MZR 2.3 DISI Turbo motorral szerelt Mazda fenntartásába.

Aki rendszeres olvasója a Mazdablognak, már ismeri csapatunk egyik projektautóját, ezt a 2009-es, BL sorozatú MPS-t. A jó erőben lévő Mazdáról azonban közel egy éve nem olvashattunk, legalábbis egészen eddig. Most ugyanis újabb tapasztalatok jönnek, ráadásul ismét két részletben!

Előző bejegyzésünkben arról olvashattatok, hogy csapatunk egyik tagja hogyan jutott hozzá egy második generációs Mazda3 MPS modellhez. Most pedig azt is elárulja, hogy milyen meglepetések várták őt a használatbavétel után.

Rendszeres látogatóink már több hasonló bejegyzést is olvashattak a Mazdablog felületén, hiszen nem első alkalommal szereztünk be érdekes Mazda-típust külföldről. Most azonban minden eddiginél különlegesebb modellt kerestünk és találtunk. 

Nyáron a legtöbben vízpart mellé igyekeznek, ám sokan indulnak ilyenkor a hegyekbe is. Sőt, versenyt is rendeznek, hogy ki ér fel előbb a hegytetőre. Ezeken a látványos viadalokon persze Mazdások is részt vesznek, róluk szól ez a bejegyzés.

Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.

Kiváló új MX-3 vált volna belőle, ha sorozatgyártásban is megvalósul a Mazda Kabura, de sok más tanulmányautó társához hasonlóan sajnos nem lett belőle sorozatérett típus. Ráadásul formajegyei sem köszönnek vissza egyik későbbi Mazdán sem, mégis érdekes és izgalmas kis kupé a Mazda Kabura.