Erős hármas

Ahhoz képest, hogy az erőforrást csupán le kellett emelni az amerikai kínálat polcáról, elég sokáig váratott magára egy felpaprikázott kompakt Mazda. A Mazda6 vásárlói már évek óta elégedettek azzal a hátba veréssel, amit a 2,5 literes, turbófeltöltéses, 250 lóerős Skyactiv-G 2.5T motortól kapnak. Valójában – az Amerikában elterjedt – 87 oktános üzemanyag esetén „csupán” 230 lóerős, 420 newtonméteres forgatónyomaték kíséretében. Azonban szinte megtáltosodik, amikor 93-as benzint kap, ilyenkor 253 lóerőt és 434 newtonmétert „tud”. Az új hármas ezt az erőt egy hatfokozatú, automatikus váltón keresztül mind a négy kerekéhez eljuttatja. Ez az egyik legnagyobb különbség a két generációval ezelőtti 2,3 literes, 260 lóerős Mazda3 MPS kompakt sportautóhoz képest. Az öreg kontinensen az MPS gyártásának befejezése – 2013 – óta, immár hét éve a Skyactiv erőforrások kénytelenek kijönni az atmoszféra nyújtotta légnyomással. Szó se róla, egész jól boldogulnak. A rajongók lelkében mégis elég nagy űrt hagyott a tűzrőlpattant sportmodell hiánya.

Valójában ezt a szolid eleganciával felvértezett Mazda3 turbót sem lehet az MPS utódjának tekinteni. Hiszen amíg az egy hétköznapi használatra is alkalmas, kihegyezett ördögszekér, addig ezt a fitt, amerikai anyukák és szingli fiatalok szállítójárművének szánják. Ennek megfelelően a csúcsmodell olyan visszafogott eszközökkel operál, mint a hátul két oldalra kivezetett kipufogó, valamint a feláras 18 colos, fekete BBS keréktárcsák. A bőséges felszereltség is a luxus, valamint a célközönség elvárásainak megfelelő irányba lendíti a turbós hármast. Természetesen, többek között aerodinamikai csomaggal, lehetőség van a látvány „élesítésére” is. A mesterségesen lélegeztetett Mazda3 2.5 Turbo Sedan és Hatchback karosszériaváltozatban is elérhető lesz.

Nem sok esélyt látunk rá, hogy valaha eljut a Mazda európai kínálatába ez a turbófeltöltéses erőforrással felvértezett hármas. Hiszen egy olyan, viszonylag szűk vásárlóréteghez szól, akik miatt aligha érné meg a Mazda számára a homologizációs tortúrát, főleg annak tükrében, hogy a fogyasztásával rossz irányba lendítené a Mazda európai flotta-kibocsátásának átlagát.
Mifelénk így legfeljebb a szürke importból származó példányokkal lehet majd találkozni, de vélhetően ezek mellett még egy fehér holló is tömegcikknek fog számítani. A gyári kedvcsináló videóhoz jó szórakozást kívánunk!