Összefognak a nagy japán autógyárak, hogy megmentsék a szigetország autóiparát? Úgy tűnik, hogy igen. Legalább 10 lehetséges együttműködési pontot azonosított a Mazda és a Toyota az elektromos és hálózatba kapcsolt okosautók piacán. Ez egy újabb jele annak, hogy a japán autógyártók összefognak annak érdekében, hogy megbirkózzanak az iparágukat felrázó trendek okozta kihívásokkal.

Noha a közmegegyezés úgy tartja, a külcsínnél a belbecs sokkal fontosabb, az autók világában ez a mondás nem feltétlenül állja meg a helyét.

A Mazda ráncfelvarrások kapcsán mostanában leginkább azt kell magyaráznunk, hogy milyen nehéz dolga volt a mérnököknek. No, nem azért, mert annyi dolguk volt a megújulás okán. Sokkal inkább amiatt, mert nagyítóval kellett keresniük azokat a komponenseket, amihez hozzá kellett nyúlniuk.

Itt az ékes példája annak, hogyan lehetett innováció útján megőrizni egy legendás autó legjavát. Megérkezett az MX-5 negyedik generációjának keménytetős kiadása – vagy mégsem.

Felsorolni is hosszú lenne, hogy mennyi biztonsági kiegészítővel bővült egy Mazda felszereltsége csupán az elmúlt tíz-tizenöt évben. Most olyan technológiákról esik szó, amelyekkel a téli vezetés is biztonságosabb és könnyebb.

Röviden és tömören összefoglalható a Mazda tavalyi éve: tovább dübörgött a SKYACTIV és a KODO, valamint egy új szlogen, a G-Vectoring Control is melléjük került, de Wankel és MPS nem érkezett.

A Colorado államban működő Flyin’ Miata cég régóta foglalkozik V8-as motorok beépítésével különböző autókba. Kapcsolatuk a Mazda Miatával még a nyolcvanas évek végén kezdődött, amikor egy régi vásárlójuk bevitt egy MX-5-öt a műhelybe.

Papíron rendkívül jól mutatott a Mazda CX-5 kínálatában újonnan megjelent Takumi felszereltség, úgyhogy utánajártunk, hogy valóban őszinte örömre ad-e okot az új felszereltség. Két különböző motorral és hajtásképlettel is kipróbáltuk a szabadidő-járművet, természetesen mindkettőt Takumiként.

Míg idén egy apróbb ráncfelvarráson esett át, addig a 2017-es modell már jelentős módosításokkal kerül piacra jövő nyáron. A Los Angeles-i Autókiállításon mutatta be a Mazda az új CX-5 típust, amelynek elődje 2012-ben a könnyűépítésű SKYACTIV technológiát és a KODO dizájnt is elsőként hozta el a Mazda életébe.