Elektromos okosautókon dolgozik a Mazda a Toyotával

Összefognak a nagy japán autógyárak, hogy megmentsék a szigetország autóiparát? Úgy tűnik, hogy igen. Legalább 10 lehetséges együttműködési pontot azonosított a Mazda és a Toyota az elektromos és hálózatba kapcsolt okosautók piacán. Ez egy újabb jele annak, hogy a japán autógyártók összefognak annak érdekében, hogy megbirkózzanak az iparágukat felrázó trendek okozta kihívásokkal.

Több éve zajlik a kooperáció a két vállalat között, a Mazda mexikói üzemében 2015 óta gyártanak a Mazda2 alapjaira épülő, elsősorban az észak-amerikai piacra szánt modelleket a Toyota számára. Ezzel a lépéssel a Toyota az észak-amerikai termékkínálatát kívánta bővíteni, a Mazda pedig gyártási hatékonyságát és eredményességét növelte. Persze a kapcsolat kétoldalú, hiszen a szigetországban jelenleg is értékesítik a hibrid Mazda3 Sedant, amelyhez a Toyota Prius szolgáltatja a hajtáslánc egyes elemeit.

A Toyota komoly tapasztalatokkal rendelkezik a hibrid és elektromos meghajtás kapcsán

Az, hogy Japán két nagy múltú autógyártója újabb területeken működik együtt, része annak a folyamatnak, amellyel felvásárlások illetve kooperációk révén próbálják erősíteni az iparágat. A Daihatsu Motor Co. például 2016-ban került a Toyota teljes tulajdonába és a vállalat a Suzukival is keresi a közös kutatás-fejlesztési lehetőségeket, főként az autonóm járművek területén. Az üzemanyag-fogyasztási adatok meghamisításának botránya miatt meggyengült Mitsubishi vállalatban pedig a Renault-Nissan szövetség vásárolt jelentős részesedést. További érdekesség, hogy a Toyota többségi tulajdonosa annak a Hino Motors cégnek, amely a Subarut gyártó Fuji Heavy Industries legnagyobb részvényese, illetve a Toyota részesedéssel bír az Isuzu Motorsban is.
Visszatérve a Mazda és a Toyota együttműködésére, a járművek hálózatba kapcsolásának egyik lehetősége a V2V (vehicle-to-vehicle, azaz járművek közötti) és V2X (jármű és a környezet, azaz például infrastruktúra közötti) kommunikáció, amely a modern vezetéstámogató rendszerek részeként valós időben segíti a vezető döntéshozatalát. Ez nagyon fontos például olyan vészhelyzetekben vagy közlekedési események során, amikor bizonyos időjárási körülmények miatt szabad szemmel vagy szenzorokkal nem érzékelhető okokból azonnali vészfékezés szükséges. Ez a technológia egyébként integrált része lesz az önvezető rendszereknek is. Mindazonáltal, 2018-tól az USA-ban minden autónak rendelkeznie kell olyan kapcsolattal, ami lehetővé teszi az autók és infrastruktúra közötti kommunikációt.

A jövő Mazdái minden eddiginél okosabbak lesznek majd