Öröm a Mazda kompaktja

Nem könnyű eligazodni a szabadidőautó-kínálatban, hiszen az elmúlt pár évben ontotta magából a piac – a legegyszerűbb gyártóktól a prémiummárkákig – az emelt hasmagasságú SUV-okat. Ahhoz, hogy össze lehessen egyáltalán mérni képességeiket és tudásukat, nincs jobb megoldás, mint ha egy elismert szakember beleül, és egyesével, egymásután elvégzi ugyanazokat a gyakorlatokat az adott autókkal.

A vásárlók és az autógyártók által egyaránt szakértőnek tartott Kelley Blue Book csapata Kalifornia állam hegyi és sivatagi útjain tesztelt hat kompakt szabadidő-autót, hogy jó szívvel ajánlhassák őket az ilyen járműveket kereső vásárlóknak. A kétnapos teszten a Mazda CX-5, a Ford Escape, a Mitsubishi Outlander Sport, a Hyundai Tucson, a Kia Sportage és a Honda CRV vettek részt.

Ha igazi élményautózásról beszélünk, nem feltétlenül a kompakt SUV-ok ugranak be elsőre. Ezek a gépkocsik inkább a praktikusság terén domborítanak, nem a sportos utazás volt a tervezők elsőszámú célja. A Blue Book szerkesztői azonban egyetértenek abban, hogy talán az örömautózás szerelmeseinek sem okoz csalódást a Mazda CX-5. A túra során az autó bizonyította, hogy remek az úttartása, jól veszi a kanyarokat, és noha kemény, férfias érzést kelt, a kormányműbe mégsem kell erősen kapaszkodni, mert egyáltalán nem rángat vagy tűnik durvának.

A 2016-ra jelentős változtatásokon átesett CX-5 (amiről itt írtunk Nektek) konzervatívan elegáns belsőt kapott, az egyetlen dolog, amit fel tudtak hozni vele kapcsolatban, hogy a hátsó ülésen egy kimondottan magas ember már nem biztos, hogy túl kényelmesen elfér. Ennyi bajunk legyen! A 184 lóerős motor, bár messze nem a legerősebb volt a résztvevők között, megbízhatóan tette a dolgát mind a sík autópályákon mind pedig a hegyi utakon. A Mazda CX-5 tehát nem csupán a praktikusságra törekvő agyakat, hanem az emberek szívét is képes megnyerni.

És ez nem csak a nagy víz másik oldalán igaz! Európában is népszerű volt és hat évvel a Genfben leplezett Mazda MINAGI koncepció után – amely a CX-5 előfutára volt – idén tavasszal szintén a svájci metropoliszban (március 9-től 19-ig) megrendezendő autó kiállításon végre Európának is bemutatkozik az új generáció. Magyarországra kora nyáron érkezik, de előtte nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy készülünk Európa legnagyobb autós seregszemléjére, így exkluzív képanyaggal mutatjuk majd be az új jövevényt!