Teljesítményével is a prémiummárkák roadsterei közé emelkedett a könnyű és virgonc Mazda MX-5. Így, a típusfrissítés óta immár 184 lóerős kétliteres modell tehát a lóerők tekintetében is összevethetővé teszi a német triumvirátus tagjaival a Mazda roadsterét. Lássuk, hogyan áll helyt!

Régen írtunk már valamely Mazda típus ár-érték arányát vizsgáló bejegyzést a vetélytársak tükrében. A legutóbb nálunk járt, tavasszal frissült és most kedvezményesen elérhető CX-5 azonban remek apropót adott arra, hogy megnézzük, mennyire jó választás ez a típus a SUV modellek körében.

Igazságot kerestünk a Mazda3 lélekmelengető vörös – avagy Soul Red – árnyalatú ötajtósa segítségével. Azt vizsgáltuk, hogyan állja meg a helyét a piacon immár ötödik évét taposó Mazda3.

Immár hazánkba is megérkezett a Mazda CX‑5 második generációja. Megnéztük, mit takarnak a számok, azaz mennyire jó vétel az új CX‑5.

Nem könnyű eligazodni a szabadidőautó-kínálatban, hiszen az elmúlt pár évben ontotta magából a piac – a legegyszerűbb gyártóktól a prémiummárkákig – az emelt hasmagasságú SUV-okat. Ahhoz, hogy össze lehessen egyáltalán mérni képességeiket és tudásukat, nincs jobb megoldás, mint ha egy elismert szakember beleül, és egyesével, egymásután elvégzi ugyanazokat a gyakorlatokat az adott autókkal.

Néhány héttel ezelőtt már bemutattuk Nektek a Mazda3 megújult, ötajtós változatát. A kronológiához hozzátartozik, hogy az és mostani bejegyzésünk főhőse egymásután jártak nálunk. A lépcsőshátú változatot ötajtós társánál is jobban vártuk, hamarosan el is áruljuk, hogy miért.

A Mazda6 már többször szerepelt itt nálunk a Mazdablogon is. Most viszont egy érdekes összehasonlítás főszerepét osztottuk rá. Az amerikai Carbuzz magazin tesztjének szempontjai mellé igyekeztünk odatenni a mi szempontjainkat. A téma pikáns, hiszen a Mazda6 egy igazi világautó, amelyet szinte minden kontinensen szeretnek, az azonban közel sem biztos, hogy pont ugyanazokért a tulajdonságokért!

Adott egy élményautózásra tervezett, negyedszázados múlttal rendelkező roadster és egy szintén élményautózásra termett, szintén japán fejlesztésű, szintén hátsókerék-hajtású, de kissé korosabb, nehezebb, ám jóval erősebb kupé. Melyik a jobb, ha a roadster az új Mazda MX-5, a kupé pedig a Subaru BRZ? Most egyértelműen kiderül.

Hat „prémium” és öt további – többnyire japán – vetélytársat találtunk a megújult Mazda CX-5 számára, amelyek közül a leginkább összevethetőkkel hasonlítottuk őket egymáshoz. Akadt néhány meglepetés is, a Mazda első KODO szabadidő-autója azonban bebizonyította, hogy ebben a kategóriában is masszívan állja a sarat.

Szép kihívásra vállalkoztunk a megújult Mazda6 vetélytársainak feltérképezésével, hiszen egy különc márka termékének nem is olyan egyszerű reális vetélytársakat találni. Az árban hozzáillők teljesítményben nem stimmelnek, a teljesítményben hozzáillők meg árban, vagy valami egyéb ok miatt lógott ki a ki a lóláb, mire összeállt a végleges lista.

Nevezzék Kettőnek, 121-nek vagy Demiónak, kisautói eddigi jó pár nemzedékével a Mazda az elmúlt évtizedekben eléggé kiismerte az autópiac eme szegmensét. Így mostanra a Mazda2 legújabb generációja egy olyan kiskocsivá érett, amellyel a márka bátran felveheti a versenyt bármely konkurensével. És meg is teszi.