Kupé, vagy kabrió?

Kétségtelen, hogy nem olyan fontos kérdés, mint a tyúk és a tojás esete, mégis régóta foglalkoztatja a benzinvérű embereket. Kiváltképp, amikor sportautó vásárlása előtt állnak, hogy kabrió, esetleg kupé legyen a következő kiválasztott. A Mazda megkönnyítette (vagy éppen megnehezítette?) a rajongók dolgát, hiszen a kultikus MX-5 mindkét változatban elérhető. Igaz ugyan, hogy a kupé sem csupán kupé, mivel a kemény tető alatt tulajdonképpen egy Targa rejtőzik.

Ezek után bátran kijelenthetjük, hogy a legnagyobb videómegosztó portálon tevékenykedő M.G. Reviews csatorna jóvoltából hiánypótló kisfilm született. Mike Ginsca rögtön a lényegre tér, bemutatja a tetők nyitásának menetét. Tény, hogy a kabrió vászontetejének zseniális egyszerűségével az RF, amúgy kifejezetten fürgének számító, 13 másodpercen belül nyitódó-záródó teteje sem versenghet. Pedig a motoros mozgatású keménytető alig 50 kilogrammal növeli a kis roadster saját tömegét. Elhanyagolható különbség, ahogyan a 0,3 másodperccel „lassabb” 0–100 kilométer/órás gyorsulás is az. Annak fényében mindenképp, hogy cserébe egy valódi kétéltűt kapunk, amivel nem ér véget a sportszezon mindenszentek beköszöntekor.

Tudjuk, vannak Földünknek olyan éghajlatú régiói is, ahol ez nem szempont, mifelénk azonban az üvegházhatás fokozódó intenzitása ellenére még mindig az. Egy valamirevaló, tisztességes vászontetős gazda, legkésőbb ősz derekán leteszi a lantot és átül a téli járművébe. Annál nagyobb az öröm tavasszal, amikor nemcsak a virágok és a növények kapnak új erőre, hanem a kabriósok is.

A tengerentúlon Mazda Miata (ami Ófelnémet nyelven jutalmat jelent), japánban Mazda Roadster néven illetett, végtelenül sikeres sportautót Észak-Amerikában kizárólag a kétliteres, négyhengeres, 135 kilowattos (184 lóerős), atmoszferikus benzinmotorral, valamint hatfokozatú manuális vagy automatikus sebességváltóval kínálják. A járművezető feje fölötti különbségektől eltekintve jószerivel csupán a vételárban térnek el az MX-5 testvérek. Csalóka, hiszen elsőre azt gondolnánk, hogy akkor a csomagtér itta meg a levét a motoros tető kényelmének, de nem. A vászontetős 130 literes térfogata csupán három literrel csökkent az RF változatnál. Mi egyik modellünk mellett sem tudunk kenyeret törni, hiszen mindkettőnek vannak előnyei a másikkal szemben. Mindenkinek saját vérmérséklete szerint kell eldöntenie, hogy a kupé, vagy a kabrió dobogtatja-e meg jobban a szívét. De lássuk a medvét, illetve a kanadai srác beszámolóját!