Melyik prémium SUV éri meg a pénzét?

Régen írtunk már valamely Mazda típus ár-érték arányát vizsgáló bejegyzést a vetélytársak tükrében. A legutóbb nálunk járt, tavasszal frissült és most kedvezményesen elérhető CX-5 azonban remek apropót adott arra, hogy megnézzük, mennyire jó választás ez a típus a SUV modellek körében.

Elsősorban az amerikai kontinensen született egyre több írást olvashatunk a prémiumként elismert márkák és a Mazda minőségének, minőségi benyomásának összehasonlításáról. Sőt, egy ilyen témájú videót is találtunk, hiszen valóban mindennél beszédesebb a két utastér látványát közvetlenül összevetni. Ezek alapján kedvenc márkánk termékei egyre inkább megfontolandó, sőt meggyőző tényezővé válnak a prémiummárkák vásárlói körében. Vagyis nem csupán megbízhatóságával és vezetési élményével vonz vevőket a Mazda, hanem minőségi kivitelével és szolgáltatásaival is. Korántsem túlzás tehát a CX-5 csúcsváltozatát az Audi Q5, a BMW X3 és a Mercedes-Benz GLC SUV-okkal összevetni. Az alábbi összehasonlításban a 200 lóerő körüli teljesítményű benzinmotoros modellek szerepelnek.

Az összehasonlításban szereplő minden SUV modell összkerékhajtású és automataváltós

Ahogy mindig, úgy a lehetőségekhez mérten most is igyekeztünk egymáshoz minél közelebb álló, azaz jól összehasonlítható modelleket válogatni a különböző márkák kínálatából. Ez persze ezúttal sem sikerült tökéletesen, mert például az Audi továbbra is a dízelmotorokra alapozza a Q5 palettáját, így 245 lóerős a leggyengébb elérhető benzines modell. Táblázatainkban is ez szerepel, vagyis a kétliteres, turbófeltöltős benzinmotor 245 lóerős változatát „rejti” a 45 TFSI jelölés. A nagyobb teljesítmény az Audi alapárán is meglátszik, amely közel kétmillió forinttal haladja meg a szintén kétliteres, turbófeltöltős, ám csak 184 lóerős BMW X3 alapárát. Továbbá most is igyekeztünk nagyvonalúan bánni az olyan „apróságok” esetében, mint például az Audi napellenzői, amelyek alapáron nem megvilágítottak. 19 colos kerekekből viszont többféle is akad az egyes márkáknál, s ezek közül minden esetben a legolcsóbbal számoltunk a táblázatban. Szintén nem számítottunk felárat az Audi és a BMW alapáron csupán egyzónás légkondicionálóiért (szemben a CX-5 és a GLC kétzónás rendszereivel).

A táblázat összeállításánál most is az egyes márkák honlapjain elérhető adatok, konfigurátorok alapján dolgoztunk

Ezúttal is a kiválasztott Mazda modell felszereltségét tekintettük viszonyítási alapnak, vagyis ehhez igazítottuk a többi résztvevő ellátmányát. Most is eltekintettünk az extracsomagok választásától, kivéve, ha valamilyen kiegészítő csak így bizonyult elérhetőnek. A csomagok választása ugyan gazdaságosabb lenne (ha a csomag minden tételére igényt tartana a vevő), ám „cserébe” az egyes extrák rendeléséhez szükséges, csatolva rendelendő tételekkel sem számoltunk. Így közelítettük értékben is leginkább az összehasonlításban szereplő modellek felszereltségét. Ugyanakkor a némely esetben elkerülhetetlen csomagválasztás miatt plusz tételek is bekerültek a vetélytársakba (például a BMW és a Mercedes-Benz esetében parkolóasszisztens is jár a 360 fokos kamerarendszer mellé).

Vetélytársainál kisebb és könnyebb a Mazda CX-5

Az összehasonlító árakat vizsgálva az látható, hogy a különbség a Mazda CX-5 és a többi prémium modell árai között nagyobb, mint valaha. Túlzás nélkül kijelenthető, hogy hasonló felszereltséggel és teljesítménnyel legalább másfélszer annyiba kerül egy Audi, BMW vagy Mercedes-Benz, mint a Mazda SUV-ja. Márpedig semmilyen független teszt nem támasztja alá ezt az árkülönbséget. Az is aligha árnyalhatja az eredményt, hogy a Q5 teljesítménye nem 200 lóerő körüli, hanem 245 lóerő.
A különbség forintosítható növekedését abban látjuk, hogy a Mazda modelljei – így a CX-5 is – egyre többet ad a vásárlóknak a pénzükért, alapáron. Így szándékozik több vásárlót elcsábítani azon márkák köreiből, ahol az ilyen magas felszereltségű modelleket keresik a vevők. Csupán a számokat tekintve, ez minden bizonnyal sikerülni is fog.

A fényezés felárait nem számítottuk bele az összehasonlító árakba

Tehát a CX-5 újabb és újabb extrái növelték a különbséget a Mazda SUV és vetélytársai között, hiszen a Takumi Plus alapára ugyan meghaladja a korábbi csúcsváltozat, a Revolution Top modellét, ám még annál is jóval többet ad. Az olyan új elérhető extrák, mint például az ülésszellőztetés, a hátsó ülésfűtés, a 360 fokos kamerarendszer vagy a közlekedési táblákat figyelő kamera csak komoly felárért érhetők el a konkurenciánál. Ebből adódik a Mazda tekintélyes előnye. Aki tehát gazdagon felszerelt, minőségi SUV-t keres, kiváló ár-értékaránnyal, az nyilván számításba veszi a Mazda kínálatát. Pláne most, hiszen partnerünktől, a Mazda Centrumtól kapott friss információ szerint jelenleg bő egy és kétmillió forint közötti kedvezménnyel kínálnak CX-5 modelleket. Ritkaság az efféle kedvezmény a Mazda esetében, így érdemes élni vele. Már csak azért is, mert az árcsökkentés nemcsak az árlista csúcsán trónoló modellekre, hanem például az olcsóbb Challenge kivitelekre is vonatkozik. Az alábbi linken érhető el az aktuális kínálat: http://cx5.hu/akcio/.