Előző bejegyzésünkben már olvashattátok az első személyes benyomásainkat az új Mazda MX-30-ról, ebben a posztban pedig azt vesszük górcső alá, hogy milyen is napi szinten használni az első elektromos Mazdát.

Amikor először hallottunk arról, hogy a Mazda villanyautót fejleszt CX-30 (vagy ha úgy tetszik Mazda3 alapokon), akkor egy emberként lélegezett fel márkaszerető csapatunk. Nem látszott ugyanis, hogy miként tud majd e nélkül életben maradni a szigorodó környezetvédelmi előírások közepette. Aztán amikor megvoltak az első hivatalos adatok újra szörnyülködtünk, most meg, hogy próbáltuk, itt állunk és […]

Sokakat meglepett, pedig a márkát ismerők már régóta tudtak róla, hogy a Mazda dolgozik első elektromos autóján. Október 23-án aztán bemutatkozott a sorozatgyártásra kész MX-30, amelyet a Mazdás közönség eddig vegyes érzelmekkel fogadott.

Vége a találgatásoknak! A Mazda hivatalosan is bejelentette, hogy 2020-ban bemutatja első elektromos modelljét, bolygódugattyús hatótávnövelő benzinmotorral.

Összefognak a nagy japán autógyárak, hogy megmentsék a szigetország autóiparát? Úgy tűnik, hogy igen. Legalább 10 lehetséges együttműködési pontot azonosított a Mazda és a Toyota az elektromos és hálózatba kapcsolt okosautók piacán. Ez egy újabb jele annak, hogy a japán autógyártók összefognak annak érdekében, hogy megbirkózzanak az iparágukat felrázó trendek okozta kihívásokkal.

Korábban már írtunk a Metron Intézet elektromos hajtású rekorder Mazda5 modelljéről, és azt is említettük, hogy a szlovén cég korántsem kezdő az elektromos autók világában. A Mazda5 elektromos változatának kifejlesztése előtt már létezett a villanymotor hajtotta RX-8 modelljük, amely a Bolt nevet kapta.