Kár, hogy nem rendelhető extra a sátortető a Mazda CX-5-höz, pedig igazán praktikus lenne a sokat kempingezőknek, ugye? Bejegyzésünkben a sátortetős CX-5 prototípusról írunk – csak alacsony termetűeknek.

Nevét a Mazda Japánon kívül forgalmazott legkisebb sportkocsija, szellemiségét pedig a márka valaha gyártott legdrágább luxusautója örökölte. Az 1985-ös Mazda MX-03 tanulmányautó az ugyanekkor született Vissza a jövőbe című film főszerepére is joggal pályázhatott volna.

Összefognak a nagy japán autógyárak, hogy megmentsék a szigetország autóiparát? Úgy tűnik, hogy igen. Legalább 10 lehetséges együttműködési pontot azonosított a Mazda és a Toyota az elektromos és hálózatba kapcsolt okosautók piacán. Ez egy újabb jele annak, hogy a japán autógyártók összefognak annak érdekében, hogy megbirkózzanak az iparágukat felrázó trendek okozta kihívásokkal.

  1981 izgalmas év volt. Először szállt fel a Columbia űrrepülőgép, megjelent a Microsoft féle MS-DOS az IBM PC-re, összeházasodott Diana és Károly herceg, de ez mind semmi ahhoz képest, hogy a nagy autókiállítások standjain bemutatkozott a Mazda MX-81 Aria.

Csak nemrégiben mutatta be RX-VISION tanulmányautóját a Mazda a Tokiói Autószalonon, s máris megindultak az ötletelések, találgatások és pletykák a leendő típussal kapcsolatban. Lássuk, melyek a legfrissebb hírek a bolygódugattyús Mazda körül.

Benned is megfogalmazódott már olyan gondolat egy neked nagyon tetsző típus láttán, hogy végtelenül eltalált a megjelenése, a koncepciója és úgy általában az egész? Eszedbe jutott ilyenkor az, hogy mindezt már nem tudják majd fokozni a tervezők a következő generációváltáskor sem? És ezután felötlött benned az a régi bölcsesség is, hogy minden fokozható? Erről szól […]

Ezúttal alapvetően a Mazda Senku kapcsán „ragadtunk billentyűzetet”, ám a háttere miatt általánosabb nosztalgiázásba fulladt eme Mazda tanulmányautóról szóló visszaemlékezés…

Kiváló új MX-3 vált volna belőle, ha sorozatgyártásban is megvalósul a Mazda Kabura, de sok más tanulmányautó társához hasonlóan sajnos nem lett belőle sorozatérett típus. Ráadásul formajegyei sem köszönnek vissza egyik későbbi Mazdán sem, mégis érdekes és izgalmas kis kupé a Mazda Kabura.