Modern KODO

Két piros pontot is kapott a Mazda! No nem olyat, amilyet a kisiskolások szoktak, hanem Red Dot Design Award elismerést. Az 1955-ben életre hívott „Roter Punkt”, piros pont dizájndíj a világ egyik legjelentősebb formatervezési kitüntetése. Három fő területen adományoznak, ezek a dizájnkoncepció, a kommunikációs dizájn, és az idén 48 kategóriát lefedő termékdizájn. Az utóbbiba tartoznak többek között az autók és a motorkerékpárok is. A németországi Design Zentrum Nordrhein Westfalen e.V. a Mazda CX-30 és a Mazda MX-30 tovább álmodott KODO formanyelvét értékelte. A Red Dot egyik alapítója és ügyvezető igazgatója Dr. Peter Zec elmondta: a zsűri nem csupán az esztétikumot, hanem a páratlan funkcionalitást is értékelte. A díjazottak legtöbbször új mércét állítanak fel a saját iparágukban.

Az Arany kormánykerék díjat már hazagördítette, most egy jelentős piros pontot kapott

A mostaniakkal együtt összesen kilenc piros pontot szereztek eddig a MAZDA eminens KODO tanulói. A Mazda 6 2013-ban, egy esztendővel később a Mazda 3, 2015-ben a Mazda 2, a Mazda CX-3, valamint a Mazda MX-5 Roadster, 2017-ben a Mazda MX-5 RF, tavaly pedig az új Mazda 3.
„KODO, a mozgás lelke”, a szlogen is érezteti, hogy itt nem holmi marketinges szemfényvesztésről, hanem annál sokkal mélyebb gondolatokról van szó. A KODO filozófiája mélyen a tradicionális japán esztétikában gyökerezik. Az új Mazda 3 után a CX-30 volt a második olyan modell, amelyik már a KODO második generációjának minimalista, a kevesebb több elvét követve öltött formát. Szoborszerű vonalai olyan különleges karaktert kölcsönöznek a CX-30 számára, amivel kiemelkedik a kompakt szabadidő-autók népes táborából.

Immár a KODO formanyelv futurisztikus iránya is kitüntetetté vált
Míg a belsőtér a kevesebb több elvét követi, addig az ajtók némi extravaganciát kölcsönöznek az MX-30 számára

A CX-30 szabadidő-autóhoz hasonló külső méretei ellenére az MX-30 egy teljesen önálló modell. A Mazda első teljesen elektromos autója, az MX-30 abszolút más fénybe helyezi a KODO letisztult szellemiségét. A kompakt szabadidő-autót futurisztikusabb vonalakkal ruházták fel a formatervezők. A kupészerű tetővonal mellett elég csupán az egymással ellentétesen nyíló ajtókra gondolnunk, amilyenhez foghatót legutóbb a Wankel-motoros RX-8 sportautónál láthattunk. A fenntarthatóság jegyében kiválasztott anyagok pedig már önmagukban is egy – reményeink szerint – szebb jövő irányába mutatnak.