Egyre feljebb

eladas_010_kiemelt

Világszerte tovább emelkedő eladások és piaci részesedés, valamint rekordprofit és elégedett ügyfelek jelzik a Mazda eladásainak és népszerűségének szárnyalását. Mindezek alátámasztják a márka különc filozófiájának eredményeként létrejött formai és műszaki megoldások kiválóságát is.

Mindig a cél, azaz a vezetés élményét nem csorbító valódi gazdaságosság megvalósítása lebegjen a szemünk előtt, semmint beálljunk mások mögé a sorba. Nagyjából így foglalható össze röviden a Mazda fejlesztési filozófiája és formatervezési koncepciója. A SKYACTIV és a KODO tehát nem csupán üres marketingfrázisok, hanem valódi mögöttes tartalommal rendelkező elnevezései a Mazda törekvéseinek, s ezek sikerét a folyamatosan emelkedő eladások is jelzik. Ennek köszönhető, hogy még a mérsékelt újautó-eladásokkal vegetáló Európában is az egyik legdinamikusabban növekvő márka a Mazda.

A Mazda3 mellett a Mazda2 lehet a márka új sztárja
A Mazda3 mellett a Mazda2 lehet a márka új sztárja

Míg az öreg kontinensen 2014 első félévében az előző évihez képest átlagosan 6,2 százalékkal növekedett az újonnan értékesített autók száma, addig a Mazda 23 százalékkal több autó adott el ez év első félévében, mint 2013 első hat hónapjában. Ez a fantasztikus eredmény a márka piaci részesedésének emelkedésén is meglátszik, ugyanis az idén Európában eladott 92430 darab új autóval 1,3 százalékra nőtt a Mazda európai piaci jelenléte. Természetesen itt is a márka legfrissebb típusai a legnépszerűbbek. Közülük is az új Mazda3 a sláger, hiszen megjelenése óta egyes országok piacain ötszörösére, sőt hatszorosára emelkedtek a típus eladásai a harmadik generáció megjelenése óta. Ilyen körülmények között érthető, hogy a Mazda márkakereskedői hálózata is stabil lábakon áll. A vevők biztosak lehetnek benne, hogy következő új autójukat is ugyanott szerezhetik majd be, mert a márkaháttér biztos jövőt nyújt a Mazda képviselőinek számára is.

Amint a CX-5 mutatja, a KODO formanyelv a szabadidő-autók piacán is népszerű
Amint a CX-5 mutatja, a KODO formanyelv a szabadidő-autók piacán is népszerű

A Mazda sikere a hazai keresleten is tetten érhető, pedig itthon az egész autópiac fellendült. A tavalyi esztendő első félévéhez képest összesen 21,4 százalékkal több autót adtak el 2014 első hat hónapjában Magyarországon, mint tavaly. Szép és biztató eredmény, ám a Mazda ennél is lényegesen jobban teljesített, hiszen az előző évihez képest majdnem megduplázta eladásait! A 2013 első félévében eladott 332 darab személyautó után idén júliusig 608 darab új Mazda kelt el itthon. Ezzel persze a márka piaci részesedése is megugrott, hiszen az újautó-eladások alapján 1,22 százalékról 1,84 százalékra nőtt a Mazdák részaránya az összes újonnan értékesített személyautók között. Mindez hazánkban is az „újvonalas” típusok, jelesül a Mazda6, a Mazda3 és a CX-5 érdeme.

Itthon a Hatos a legkelendőbb Mazda, idén júliusig 251 darab talált belőle gazdára itthon
Itthon a Hatos a legkelendőbb Mazda, idén júliusig 251 darab talált belőle gazdára itthon