Szobanövény az autóban?

bio_010_fb

Autónk légviszonyainak javítása érdekében biztosan hasznos lenne, ha az utastérben is tartanánk néhány szobanövényt, mint otthon a nappaliban. Persze ez nem reális, viszont a környezetünk terhelésének enyhítésére folyamatosan törekvő Mazda megint kidolgozott valamit, amivel tisztábban élhetünk – és tulajdonképpen növényt raktak az autóba.

Már a 2007-es Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid tanulmányautó utastere is kapott néhány Biotechmaterial feliratú alkatrészt: műanyag elemeket a műszerfalon és környékén, valamint bioszövet üléskárpitot. Ezeket kőolajszármazékok helyett növényi alapanyagokból állították elő, így kímélve környezetünket, és egyúttal spórolva a fogyatkozónak mondott olajkészletekkel. Ám a szorgos japán mérnökök nem érték be ennyivel, hanem továbbfejlesztették a koncepciót.

A Mazda nevéhez fűződik az autóipar első növényi alapanyagú műanyagainak és kárpitjainak kifejlesztése
A Mazda nevéhez fűződik az autóipar első növényi alapanyagú műanyagainak és kárpitjainak kifejlesztése

A környezetvédelemmel kapcsolatos egyik legnagyobb japán kiállításon immár olyan termékeket mutattak be, amelyek nem csupán beltéri használatra alkalmasak. Akár a tűző napon vagy tartósan fagypont alatti hőmérsékleten tartózkodó járművek külső karosszériaelemei is készülhetnek az újfajta bioműanyagból. Ezek ugyanis legalább annyira karcállóak és tartósak, mint hagyományos ABS műanyagból készített és utólag fényezett társaik. Ám az újdonság további előnye, hogy nem kíván utólagos fényezést, mert technológiájából adódóan a gyártása folyamán színezhető. Színezés után pedig a festett társainál is jobb minőségű, fényes és tükörsima felület nyerhető az új bioműanyag alkalmazásával. Mindez tehát továbbra is növényi alapanyagok felhasználásával megvalósítható, így a fényezés elmaradásával együtt duplán környezetbarát az újdonság.

bio_029

Elsőként az új MX-5 utasterében jelennek meg az új bioműanyagok, később viszont más típusok külső karosszériaelemként is alkalmazza majd a Mazda
Elsőként az új MX-5 utasterében jelennek meg az új bioműanyagok, később viszont más típusok külső karosszériaelemként is alkalmazza majd a Mazda