Megalománia

hatrotor_001Lehet, hogy „elgurult a gyógyszerük” a most következő új-zélandi szakiknak, de sajnálnánk, ha nem így történt volna. Hallgasd meg a hatrotoros Wankel-motor koncertjét!

Amikor az első videót megláttuk a kolosszális motorról, vakartuk a fejünket. Vajon mibe fog ez beleférni? Megfordult a fejünkben, hogy talán nem is a Mazda egyik típusába próbálják majd beszerelni. Hamar elvetettük azonban a gondolatot, hiszen ilyen főbenjáró bűnt biztos nem követne el a Pulse Performance Engineering.

Kicsit később végleg megnyugodtunk. Kiderült ugyanis, hogy a motor egy Mazda RX4-be kerül majd. Az 1970-es években a Mazda RX4 kétajtós, négyajtós, illetve – később – kombi kivitelben készült, Japánban pedig Luce Rotary néven forgalmazták. Kezdetben a 12A kódjelű, 1,2 literes, 130 lóerős motorral forgalmazták. Európába viszont csak 1973-ban jutott el 929 néven, Wankel motor nélkül. Itthon sajnos még a fehér hollónál is ritkább ez a típus. Később a 13B kódjelű 1,3 literes aggregátot építették bele, ezzel kezdődött meg az USA-ban a forgalmazás. Ott 1974 és 1978 között lehetett megvásárolni, ám arrafelé csak 110 lóerőt produkált a motor, a szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt. A kétajtós kupé változat egyébként a korszak amerikai izomautóit idézi, így tökéletes alany a hatrotoros, 813 lóerős motor befogadására. Alább pedig már az RX4-be építve vizsgázik a próbapadon. Tekerd fel a hangerőt!