Drága narancs

Mazda-Cosmo110S_001
Létezik olyan Mazda-rajongó, aki még nem ábrándozott egy olyan Cosmo Sportról, ami a saját garázsában áll? Nehezen tudjuk elképzelni. Szerencsére a tehetősebbeknek a neves aukciós rendezvényeken lehetőség kínálkozik álmaik megvalósítására, lecsapva az eladó példányokra. Például erre a vidám színű ritkaságra!

Korábban már ráakadtunk egy árverésen kínált Cosmóra, de a rangos Amelia Island árverésen most újra felbukkant egy narancs színbe öltöztetett, kitűnő állapotú Mazda 110S Cosmo Sport Coupe. A kalapács alá kerülő autó az exportra gyártott Cosmók közül került ki, amit az embléma melletti 110S feliratról lehet azonosítani. A szám természetesen ebben az esetben is a 110 lóerős teljesítményre utal, amit a kétrotoros, egyliteres kamratérfogatú, bolygódugattyús motor produkál.

A Mazda 110 S Cosmo Sportot 1967 és 1972 között gyártották.

A Mazda 110 S Cosmo Sportot 1967 és 1972 között gyártották.

Az eladásra kínált példány még a fehér hollónál is ritkább, hiszen ötvözi az I. széria jellegzetességeit a kifinomultabb II. széria megoldásaival. A rövidebb, 2200 milliméteres tengelytáv és a hajtáslánc az I. szériából származik, ám az agresszívebb és nagyobb első légbeömlő a II. széria sajátossága. Az első szériából 343 darab készült, míg a másodikból már 1176 darabot gyártottak, ráadásul kézzel. Naponta csupán egy Cosmo készült el!

Összesen 1599 darabot gyártottak belőle, ha beleszámoljuk az előszéria 80 példányát is.

Összesen 1599 darabot gyártottak belőle, ha beleszámoljuk az előszéria 80 példányát is.

Mint minden Cosmo, ez is jobbkormányos és eredetileg a legnépszerűbb fehér színben pompázott, de idén januárban átfestették narancssárgára, ami igazán jó ötletnek bizonyult, ráadásul így jóval egyedibbé vált. Az üléseken viszont megőrizték az eredeti fekete szintetikus műanyag és szövetkárpit keverékéből összeállított borítást.

Az ülések széleit műanyaggal, a középső részét viszont szövetkárpittal borították

Az ülések széleit műanyaggal, a középső részét viszont szövetkárpittal borították

Ugyan a felkelő nap országán kívülre szánták, végül mégis hazatalált jelenlegi tulajdonosához. Előtte a Cosmo Sport Club tagjaként szolgált éveken át és némileg alakítottak rajta. Átdolgozták a motort, a karburátort és a fékeket a nagyobb megbízhatóság érdekében, hogy a hosszabb túrákon is gond nélkül teljesítsen. Nemrég pedig az első fényszórók lencséjét cserélték rajta, illetve újrakrómozták a lökhárítókat és a kormánykerék mindhárom küllőjét.

Mélyen a zsebedbe kell nyúlni, ha szeretnél egy Mazda Cosmót

Mélyen a zsebedbe kell nyúlni, ha szeretnél egy Mazda Cosmót

Nem csoda, hogy annyira népszerűek és keresettek a Cosmók, hiszen egyedülállóan vonzó a megjelenésük. A lemezek alatt igazi technikai különlegesség rejlik a Wankel-motor személyében, és már pusztán a ritkasága is izgatóan hat a gyűjtőkre. Ennek hátulütője viszont, hogy óriási összegeket kérnek értük. Ez az 1968-as évjáratú narancs gyönyörűség például 150 ezer dollárnál kevesebbért biztos, hogy nem vihető haza. Ez az összeg jelenleg körülbelül 43 millió forintnak felel meg!

Comments are closed