Életörömöt (f)okozó vezetés

Vezetni öröm – tudja ezt mindenki, aki valaha is ráérzett az ízére. Persze nem a dugóban ácsorgás élvezetes, ugyanakkor nem is kell hozzá bukósisak és verseny overál, hogy autózzunk egy jót. Megfelelő autó azonban szükséges, erről szól a Mazda reklámja is.

Driving Matters, vagyis A vezetés számít… nem a teljesítmény – folytathatnánk a mondatot, ahogy már korábban is érintettük ezt a témát itt a Mazdablogon az új MX-5 kapcsán. Az üzenetet azonban nem csupán a hivatalosan kiadott sajtóanyagban, hanem közvetlenül a vásárlók felé is közvetíteni kívánja a Mazda. Sőt, a márka új roadsterének reklámkampánya is erre épül. Vagyis a vezetés élményének fontosságára hívja fel a figyelmet. Arra a különleges életörömre, amit minden nap, a közlekedési szabályok betartása mellett is is átélhet valamennyi vezető. Nem csak a profi, vagy legalábbis gyakorlott férfiak, nem csupán a versenypályákon, nem csak sok száz lóerős izomgépek kormánya mögött, hanem nap mint nap, bárki. Szabályos keretek között – szabályosan, biztonságosan és: gazdaságosan! Hiszen manapság minden gyártó bőszen hirdeti környezettudatosságát, miközben folyamatosan emelkedik az egyes típusok újabb és újabb generációinak teljesítménye. Többnyire már csak azért is, mert az újabb generációk tömege is nő, és ez meg is követeli a nagyobb teljesítményt a korábbinál jobb menetteljesítmények eléréséhez. Ez azonban – turbófeltöltő és hibridrendszer ide vagy oda – korántsem környezetbarát stratégia. A különc Mazda viszont természetesen e tekintetben sem állt be a sorba, hanem nyíltan felvállalja, hogy az élmény nem a lóerők hajszolásán múlik, avagy egy élményautó is lehet gazdaságos. Mindezt a gyökereihez visszanyúlva, éppen a leghatártalanabb szabadságot kínáló típusával, az új MX-5-tel igyekszik tudatosítani az emberekben. Ez a roadster egyrészt elődjénél könnyebb, teljesítménye viszont nem nőtt, menetteljesítményei és menettulajdonságai mégis jobbak, vezetése még élvezetesebb. Külön örömteli, hogy egy kifejezetten emlékezetes, igazán érthető, a „tipikus” – amerikai – vezetőt és autótulajdonost megjelenítő reklámmal közvetíti üzenetét a Mazda:

One thought on “Életörömöt (f)okozó vezetés

Comments are closed.