Indulunk

miata

Kedves Mazda-barátok!
Elérkezettnek láttuk az időt, hogy szeretett márkánkról blogot indítsunk, amibe minden létező fontos és érdekes információt, cikket, anyagot összegyűjtünk. Célunk kettős. Egyrészt ez a márka érzelmekről szól, vagyis aki Mazdát vesz, az bizonyosan szereti is, pusztán észérvek alapján senki nem vesz. Mielőtt félreértenétek, ezzel arra akarok utalni, hogy a Mazda nagyon-nagyon sok jó, szerethető tulajdonsággal rendelkezik. Szép kívül-belül, igazi egyéniség és sportos elegancia jellemzi mindegyik modelljét. Már ez alapján nagyon sokan döntenének a Mazda mellett, de van még jó néhány nem kevésbé fontos tulajdonsága, ami az észre hat. Ez pedig a kiváló minőség, az olcsó fenntarthatóság, a megbízhatóság, az alacsony fogyasztás, a biztonság és a kiemelkedő újra-eladhatóság. S hogy ennyi jó tulajdonság birtokában miért nem vesz mindenki Mazdát? Mert a Mazda az utolsó mohikánok egyike. Jelenleg is egyedül fejleszt, egyedül gyárt, senkivel nincs összebútorozva.  Ez pedig azt jelenti, hogy nem a mennyiség a fontos, hanem a minőség. Jobban mondva a minőség fontosabb, mint a mennyiség.

Szeretjük, mert minden porcikájából árad a minőség érzete
Szeretjük, mert minden porcikájából árad a minőség érzete

A Mazda a fiatalabb autógyárak közé tartozik, nincsen százéves múltja, jogelődje a Toyo Cork Kogyo 1920-ban alapult, de az eltelt 94 év alatt jó néhány korszakos modell, műszaki megoldás született Hirosimában. Hogy csak néhányat említsek: R360, Cosmo Sport, RX-7, RX-8, Xedos-család, Miata, Miata, Miata és persze a Zoom-zoom éra. Miller-ciklusú motor (nem Mazda fejlesztés, de csak a Mazda használta személyautóban), Wankel-motor és a jelenlegi nagy durranás a SkyActiv technológia. S akkor még a rengeteg tanulmányautóról, versenyautóról nem is beszéltünk.
Mindezeket szépen, tematikusan összegyűjtjük és nektek, igazi, elkötelezett Mazda-barátoknak átadjuk hétről-hétre.
Szeretetből. Mert mi is Mazda-barátok vagyunk. E sorok írója például nagyon megizzadt egy RX-8 volánja mellett ezért a kupáért. Később persze saját Mazdás élményeinket is megírjuk, gyűlt bőven 1993 óta.

Akad néhány Mazda relikvia a vitrinünkben
Akad néhány Mazda relikvia a vitrinünkben

S hogy egyből egy ütős hírrel kezdjünk, a Mazda-blog a hazai autós média történetében messze a „legtartósabb tesztet” kezdte a blog indulásával egy időben. Ede barátunk január 10-én átvette élete második Mazdáját, egyben élete első új autóját, egy gyönyörű Mazda3-at. Mivel az előző 6-osához közel nyolc évig hűséges volt, az újjal is ennyit tervez. Élményeiről, mindennapjairól rendszeresen beszámolunk, s mivel ez egy független blog, nem fogjuk eltitkolni az esetleges hibákat sem.

Reméljük, mindannyiótoknak tetszik, s természetesen várjuk véleményeteket, ötleteiteket.

Jó szórakozást!

One thought on “Indulunk

Comments are closed.