A legszebb V6

Vajon melyik a földkerekség legszebb hangú V6-osa? Szinte vicces kérdés ez egy olyan márka blogján, amely jelenleg éppen nem is kínál V6-os motort. Ám nem volt ez mindig így, mégsem csupán visszaemlékezés mostani bejegyzésünk.

Sokan a csodás motorhangok eltűnése miatt sem várják a villanyautók térnyerését, bár a hang más módon is pótolható, nem szükséges hozzá benzines erőforrás. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy egyszer talán majd csupa hangtalanul suhanó autó közlekedik útjainkon. A motorhang pedig éppúgy eltűnik az utakról, mint ahogy például 626-os Mazdákat is alig látunk manapság. A 626 mellett persze más Mazda típusok sem uralják már az utcaképet. Igaz, hogy írásunk főhőse, a Mazda MX-3, a maga korában is csak szerény mennyiségben színesítette az utcai forgatagot. Pedig kétajtós kis sportkocsiként nem csupán formájával és vezetési élményével hozott akkoriban újat, hanem a márkához illő különcségével is. Ahogy az alábbi, 1992-es tesztből látszik, már megjelenésekor, az 1990-es évek elején is rajongtak érte a világ minden részén.

Megírtuk már korábban a Mazda MX-3 történetét, mégsem ok nélküli, hogy megint megemlékezünk a Mazda e remek kiskocsijáról. Korábban ugyanis csupán a szavak erejével jelezhettük a négyhengeres benzinmotor helyett választható 1,8 literes erőforrás különlegességét. Hiszen akkor is ritkaságnak számított a V6-os hengerelrendezés egy ilyen, viszonylag kis lökettérfogatú motor esetében. Utoljára a CX-9 motorterében láthattunk V6-os motort, ám ott 3,7 literes lökettérfogattal. Pedig a V6-os erőforrások különleges orgánumát kisebb méretben is szívesen élvezi a szép számú rajongótábor. Bizony nem túlzás rajongótáborról beszélni, hiszen a V8-as, V10-es, V12-es, avagy Wankel- és más motorok kedvelői mellől a V6-osok hívei sem hiányoznak. Egyik „nem hivatalos” csoportjuk össze is válogatta a legszebb hangú V6-osokat, és ezek között a Mazda MX-3 is szerepel a maga 1,8 literes erőforrásával. Alább látható egy bizonyító erejű videó, amelyben a főszereplő korántsem biztos, hogy gyári kipufogórendszerrel állt kamera – és főleg mikrofon – elé. Persze így legalább még jobban hallható, hogy kis lökettérfogata ellenére miért a Mazda MX-3 1,8-asa a valaha gyártott egyik legszebb hangú V6-os motor. A videó megtekintése persze csak hanggal együtt nyer értelmet.