A kis nagymenő

Vége ugyan még nincs a várakozásnak, hiszen csak papíron érkezett meg, de legalább nyilvánosságra hozták az új Mazda2 árait. Ennek köszönhetően alaposan megvizsgáljuk az újdonság kínálatát – most még csak önmagához képest.

Meglehetősen népes a kisautók piaca, hiszen a legtöbb gyártó kínál valamilyen típust ebben a kategóriában. A Mazda2 mégsem száll versenybe mindegyikkel. Egyszerűen azért, mert a Kettes már bizonyított, és a Mazda mindent meg is tesz annak hangsúlyozására, hogy ez a kisautó nem csupán egy a sok közül. Ennek jegyében rajzolták meg a nagyobb testvéreket idéző formáját, és ami ennél is örvendetesebb, az utastérben is „nagyautós” igyekszik lenni a kicsike – ahogy arról korábban már részletesen írtunk. A képek és az ismert adatok alapján kifejezetten meggyőző ez a törekvés, az árak megérkezésével pedig számolható értéket is kapnak a képeken látottak. A novemberi írásunkban közölt előzetes információkhoz képest persze sok minden kiderült a felszereltségek tekintetében, így most az alábbiakban ezek is helyre kerülnek.

A navigációs rendszer felára csupán 159 ezer forint. A motor minden változatban gombnyomásra indítható

Sokszor elhangzott már, hogy a Mazda a prémiummárkák babérjaira tör. Hosszú évek óta érezhetően mindent meg is tesz a márka annak érdekében, hogy termékei színvonala „láthatóvá váljon”. Hiszen a Mazdák minőségével mindig minden rendben volt, e tekintetben már évtizedek óta bizonyítanak a márka típusai. A cél így egy ideje sokkal inkább az, hogy ez a magas szintű minőség már első pillantásra látszódjon is, mint egy prémiumnak nevezett márka termékében. Ennek szellemében fogant az új Mazda2, sőt a márka KODO dizájn szerint tervezett valamennyi típusa is. Nos tehát, lássuk, hogy a közzétett árakon milyen felszereltségeket kínál az új Mazda.

Elmondhatjuk, hogy már a legolcsóbb, 3,78 millió forint alapárú új Mazda2 is szinte minden lényeges kényelmi és biztonsági felszerelést tartalmaz. Egyebek mellett már ez a modell is ad stop-start rendszert, motoros állítású ablakemelőket (elöl és hátul egyaránt!), magasságban állítható vezetőülést, kormánykerékről vezérelhető audiorendszert, fedélzeti számítógépet, valamint teljes biztonsági rendszert blokkolásgátlóval, menetstabilizálóval és a függönylégzsákokat is magába foglaló hatdarabos légzsákarzenállal – csak hogy a legfontosabbakat említsük. Mindezeken felül a G75 EMOTION modellnél pontosan 200 ezer forinttal drágább G75 CHALLENGE kivitel fűthető külső visszapillantó tükröket, bőrbevonatú kormánykereket és váltógombot, osztva dönthető hátsó üléseket, valamint sebességrögzítő berendezést (tempomatot) és Bluetooth rendszert is tartalmaz.

Csupán háromszázezer forinttal haladja meg a G75 ATTRACTION alapára a G75 CHALLENGE modellét. Ezért az összegért kapunk 15 colos könnyűfém keréktárcsákat, sötétített hátsó ablaküvegeket, ködfényszórókat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDWS), további kettő– azaz összesen hat – hangszórót és még egy, így összesen két USB-csatlakozót, CD-lejátszót és a középkonzol tetejére helyezett hétcolos színes kijelzőt. Sőt ez utóbbihoz a navigációs rendszer szoftvere is megrendelhető 159 ezer forintért. Dönthetünk azonban úgy is, hogy ugyanazért a 4 279 900 forintos alapárért a szerényebb CHALLENGE felszereltséget, ám az 1,5 literes benzinmotor erősebb, 90 lóerős kivitelét választjuk. Ugyanis a G75 ATTRACTION és a G90 CHALLENGE modellek ugyanannyiba kerülnek. Persze arra is van megoldás, ha mindegyiket akarjuk, azaz a 90 lóerős motor és az ATTRACTION ellátmány is kell. E két felszereltség közötti árkülönbség ugyanúgy 300 ezer forint a 90 lóerős motorral, mint a 75 lóerőssel, vagyis a G90 ATTRACTION alapára 4 579 900 forint.

Az új Mazda2 előfutáraként a tavalyi genfi autókiállításon kiállított Hazumi tanulmányautó utasterét idézi a Kettes ugyanilyen fantázianevű felszereltsége

A G90 ATTRACTION egyébként az egyetlen, amely automatikus sebességváltóval is elérhető. A hatfokozatú egység felára közel félmillió forint. Így ennél olcsóbb, egészen pontosan 4 849 900 forintba kerül a szintén 90 lóerős, ám manuális sebességváltós HAZUMI modell. E kivitel különlegessége az extravagáns utastér, a Hazumi tanulmányautóéhoz hasonló, piros kárpitozású ülésekkel. Az ATTRACTION felszereltség tételein és a piros üléskárpiton túl további többletet jelent a HAZUMI alapáras listáján a parkolóradar, a fűthető első ülések, valamint az eső- és fényérzékelő rendszer.
Piros üléskárpitot nem kap, viszont helyette sötétben és nappal egyaránt LED fényszórók világítanak a HAZUMI „fölött álló” REVOLUTION kivitel orrán, 4 968 900 forintért. Az új Mazda2 esetében a csúcsot az 5,784 millió forint alapárú REVOLUTION TOP modell képviseli.

A REVOLUTION TOP a kiskategóriában elképzelhető minden földi jót tartalmazó felszereltség, és egyedül ezzel érhető el a legerősebb, 115 lóerős benzinmotor

A REVOLUTION kivitel már amúgy is gazdag ellátmányán túl a REVOLUTION TOP 16 colos könnyűfém keréktárcsákat, motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, fehér bőrkárpitozást, automata légkondicionáló rendszert, kulcs nélküli nyitást és zárást, valamint kiegészítő biztonsági rendszerek garmadáját kínálja. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) mellett nem hiányzik tehát a városi vészfékező automata (SCBS), a sávváltást segítő rendszer (RVM), a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA) és a távolsági fényszóróasszisztens (HBC) sem. Ezekről szintén írtunk már korábban.

ATTRACTION felszereltséggel 4 919 900 forintos alapáron, míg REVOLUTION TOP csúcskivitelben 5 733 900 forintért vihető haza a dízelmotoros új Kettes

Valamennyi új Mazda2 jellemzője, hogy alapáron három évig vagy százezer kilométeres futásteljesítményig terjedő garanciával veheti át új tulajdonosa. Lehetséges azonban e garancia meghosszabbítása további két évvel. Ez főleg azoknak jó választás, akik évente legfeljebb húszezer kilométert mennek autójukkal, hiszen így öt év alatt éppen százezer kilométert tesznek meg. Így ők valóban öt évig élvezhetnek teljes körű garanciát autójukon, vagyis az a futásteljesítmény miatt sem ér véget korábban, mint az években megadott felső határ. Ráadásul ez a kétéves garanciahosszabbítás most kedvezményesen, csupán 59 450 forintért vásárolható meg az új Mazda2 modellekhez. Az általános garancia mellett a fényezésre szintén három év garanciát vállal a Mazda, a galvanizált biztonsági acélkarosszériára pedig 12 év átrozsdásodás elleni garancia vonatkozik.
A metálfényezés 110 ezer forintos pluszköltséget jelent vásárláskor, kivéve, ha a Soul Red fantázianevű árnyalat mellett döntünk, mert az 150 ezer forintos tétel. Mindezek ismeretében hamarosan konkurenseivel is összevetjük az új Kettes Mazdát.

Jelenleg közel negyedáron, 118 900 forint helyett 29 900 forintért vásárolható ötéves kiterjesztett garancia