Elkezdődött a Miata-szezon!

Közel száz Mazda MX-5 perdült táncra a driving camp vezetéstechnikai központban a Magyar MX-5 Klub szezonnyitó buliján. A remek hangulatú találkozón mindegyik generáció szép számban jelen volt, gyönyörű, eredeti állapotú és kellőképpen a tulajdonos egyéni ízlésére formált példányok egyaránt. A vezetéstechnikai pályán szinte egész nap folyt az ügyességi vetélkedő, és nem maradt el persze a szépségverseny sem. Íme, egy kis képes ízelítő a ponyvatetőket leparancsolóan csodás tavaszi nap eseményeiből.

Mindhárom generáció egyaránt képviseltette magát a szezonnyitón

Mindhárom generáció egyaránt képviseltette magát a szezonnyitón

Kis hazánkban igen nagy az MX-5 rajongói tábora, amit az is ékesen bizonyít, hogy a Magyar MX-5 Klub az ikonikus roadster egyik legnépesebb klubja Európában az országok lakosainak számához viszonyítva. A magyar klub közel félezer aktív tagot számlál, akik közül majd’ százan részt vettek a zsámbéki szezonnyitón. Az NA, NB és NC generáció járművei nagyjából azonos arányban képviseltették magukat, ezenkívül két új ND bemutatóautó is tiszteletét tette a rendezvényen. Így április 16-án valóban minden a Miatáról szólt a driving camp központban.

A vezetéstechnikai központ körpályáján biztonságos körülmények között driftelhettek a résztvevők

A vezetéstechnikai központ körpályáján biztonságos körülmények között driftelhettek a résztvevők

A lelkes miatások számára igen hálás helyszínnek bizonyult a vezetéstechnikai központ, hiszen az ügyességi feladatok során biztonságos körülmények között feszegethették saját maguk és roadstereik képességeinek határait. A körpályán kedvükre driftelhettek, amit a fellocsolt műgyantás szakasz még izgalmasabbá tett, a szlalom- és manőverezési pályán gyorsan, de pontosan kellett forgatniuk a sportos, közvetlen volánt, míg a hosszú, egyenes, vizes műgyantapályán célfékezéses feladatok közben gyakorolhatták a hatékony vészfékezést, illetve a sebesség, a távolság és a tapadás viszonyainak helyes megítélését. A driftelést szubjektív szavazással, míg a másik két gyakorlatot objektív pontozással értékelte a zsűri, a legjobbak pedig értékes nyereményeket kaptak.

Az ügyességi pályán szlalomozás és manőverezés várta az indulókat. Mindkettő jól feküdt a kis roadstereknek!

Az ügyességi pályán szlalomozás és manőverezés várta az indulókat. Mindkettő jól feküdt a kis roadstereknek!

Az MX-5 persze nemcsak különleges vezetési élményével hódít világszerte immár közel harminc éve, hanem elragadó megjelenésével is. Így a szezonnyitó elengedhetetlen programja volt a szépségverseny is. A résztvevők a három generációban külön-külön szavazhattak egymás autóira. Íme, a győztesek, és még néhány érdekesség:

A sor jobb szélén álló autót szavazta meg a közönség az NA generáció legszebbjének

A sor jobb szélén álló autót szavazta meg a közönség az NA generáció legszebbjének

Az NB generáció győztese a szépségversenyen

Az NB generáció győztese a szépségversenyen

Ezt az autót választották meg az NC generáció legszebb példányának a találkozón

Ezt az autót választották meg az NC generáció legszebb példányának a találkozón

Két ND bemutatóautót is megcsodálhattak a rajongók

Két ND bemutatóautót is megcsodálhattak a rajongók

Izgatottan sorakozó roadsterek a driftpálya előtt

Izgatottan sorakozó roadsterek a driftpálya előtt

Egy különleges utólagos extra: kivehető kormánykerék

Egy különleges utólagos extra: kivehető kormánykerék

MX-5 katonai stílusban. Vajon a U. S. Army miért nem rendszeresítette még ezt a kivitelt a bakák pihenőidőben való szórakoztatására?

MX-5 katonai stílusban. Vajon a U. S. Army miért nem rendszeresítette még ezt a kivitelt a bakák pihenőidőben való szórakoztatására?

Hmmmm… Izgalmas látvány a 146 lóerősre turbósított NB motortere. Vezetése még inkább az

Hmmmm… Izgalmas látvány a 146 lóerősre turbósított NB motortere. Vezetése még inkább az

A miatások előszeretettel formálják saját képükre kedvencüket

A miatások előszeretettel formálják saját képükre kedvencüket

Egyetlen bőrönddel is jelentősen fokozható a roadster-érzés

Egyetlen bőrönddel is jelentősen fokozható a roadster-érzés

Comments are closed