Aranyat érő Mazda-illat

Amikor hazánkban még csak a „keleti autók” bizonyultak elérhetőnek, akkor természetes volt az új autók általában márkánként eltérő, jellegzetes szaga. A Mazdánál persze egészen másról van szó, és kifejezetten díjnyertesnek bizonyult kedvenc márkánk illata. Pontosabban a csomagolása.

Két évvel ezelőtt kezdődött a japán Shiseido és a Mazda együttműködése az autómárka illatának megvalósítására. Egy olyan parfümöt keresett a Mazda, amely hűen kifejezi a KODO dizájnfilozófia szellemiségét. Hiszen létezik már a Mazda KODO ihlette kerékpár, sőt bútor, miért ne készülhetne hát a Mazdát idéző parfüm is? Az 1872-ben Tokióban alapított Shiseido parfüm- és kozmetikai márkát azért kereste meg a Mazda, hogy megálmodják a KODO szlogenjének megfelelő illatot. Röviden a Soul of Motion, azaz a mozgás lelkületét kifejező, a formát mozgásba öntő, erőtől duzzadó, ugyanakkor a japán kultúrát is megjelenítő formanyelvet tükröző parfümöt. A két cég együttműködéseként a Shisedio munkatársai alaposan megismerték a Mazda filozófiáját, termékeit, a céget mozgató, motiváló alapelveket, mielőtt megszületett a Soul of Motion illat.

Ugyanakkor egy parfüm esetében szintén legalább olyan fontos a külső, mint a belső tartalom, vagyis maga az illat. Minden Shiseido parfüm üvege is valódi mesteri mű, és éppen ez nyerte el az iF Design díj zsűrijének elismerését. Szerintük (is) kreatív metaforája a nemes illatot hordozó üvegcse a Mazda KODO filozófiájának, egyszerre megjelenítve az autók és az emberi test formáit. A Shisedio és a Mazda közös munkáját tehát aranyéremmel értékelte a német iF International Forum Design 60 szakértőből álló zsűrije. Pedig idén is több mint 5500 nevezés érkezett a világ 59 országából az iF Design 7 kategóriában kiosztott díjaira.

Március 10-én, Münchenben adták át az iF Design díjakat

One Comment:

  1. Pingback: Újabb díjeső – Mazdablog

Comments are closed