248 lóerős MX-5

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Mazda típusok vezető tuningcégeként hirdeti magát a brit BBR GTI, és nincs is ebben semmi túlzás. Hiszen valóban évek óta kínál készleteket a Mazda MX-5 valamennyi nemzedékéhez, sőt a Mazda CX-3, a CX-5, a Mazda3 és Mazda6 típusokhoz, beleértve az MPS modelleket is! Ráadásul nem csak optikai átalakításról van szó, ugyanis szintén szerepelnek kínálatukban teljesítménynövelő csomagok. Idén tavasszal az MX-5 negyedik generációjához is elkészült a turbófeltöltőt is kínáló készlet, aminek jóvoltából tekintélyes másodpercek verhetők a gyári változatokra.

Akár otthon is beépíthető a BBR teljesítménynövelő készlete, bár így sem számottevően olcsóbb az MX-5-tuning

Természetesen az MX-5 kétliteres, már alaphelyzetben is 160 lóerős változata szolgált a turbófeltöltős ND alapjául. A BBR immár 3 éve fejleszti teljesítménynövelő csomagjait kifejezetten a Mazda SKYACTIV erőforrásaihoz, azok gazdaságosságát és alacsony károsanyag-kibocsátását megtartva. Próbapados méréseik alapján a mai Mazdákban a kettős megfúvású turbófeltöltők alkalmasak leginkább a kompromisszummentes teljesítménynövelésre. Fejlesztésük eredményét mutatja az igen kedvező, egy tonnára jutó 233 lóerős teljesítmény-tömeg arány, viszonylag alacsony, 0,48 baros turbónyomás mellett. A gyári 160 lóerővel szemben, a BBR tuningcsomagjával közel 250 lóerőt teljesít a kétliteres MX-5, a korábbinál magasabb maximális fordulatszámon. A legnagyobb forgatónyomaték 200-ról 320 newtonméterre nő, és már 2750-es fordulattól – egészen 6500-ig – legalább 270 newtonméter mozgósítható.

Alacsony fordulaton is nyomatékos a turbófeltöltős BBR MX-5

A BBR MX-5 végsebessége elektronikusan korlátozott 250 kilométer/órára. A gyorsulási adatok a teljesítményhez igazodva mutatnak ugyancsak jelentős eltérést a gyáriakhoz képest, hiszen a 7,3 másodperces százas sprintidő impozáns 5 másodpercre módosul. Ráadásul mindezt hangsúlyozottan Első fázisként emlegeti a BBR, azaz további – erősebb – MX-5 változatok is várhatók a jövőben. Az MX-5 ménesének 248-ra növelése nettó 4995 fontba, vagyis körülbelül 1,8 millió forintba kerül. Ám a munkadíjat megspórolva, otthoni szereléssel, 600 fonttal kevesebbért, azaz bő másfél millió forintért megkapható a teljesítménynövelő készlet, amely a turbófeltöltőn túl új motorvezérlést és minden egyéb szükséges kiegészítőt is tartalmaz.

A BBR teljesítménynövelő csomagja mellé 1-3 évre szóló garancia is rendelhető

Oldalunk további használatával elfogadja a sütiket. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close