248 lóerős MX-5

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Mazda típusok vezető tuningcégeként hirdeti magát a brit BBR GTI, és nincs is ebben semmi túlzás. Hiszen valóban évek óta kínál készleteket a Mazda MX-5 valamennyi nemzedékéhez, sőt a Mazda CX-3, a CX-5, a Mazda3 és Mazda6 típusokhoz, beleértve az MPS modelleket is! Ráadásul nem csak optikai átalakításról van szó, ugyanis szintén szerepelnek kínálatukban teljesítménynövelő csomagok. Idén tavasszal az MX-5 negyedik generációjához is elkészült a turbófeltöltőt is kínáló készlet, aminek jóvoltából tekintélyes másodpercek verhetők a gyári változatokra.

Akár otthon is beépíthető a BBR teljesítménynövelő készlete, bár így sem számottevően olcsóbb az MX-5-tuning

Természetesen az MX-5 kétliteres, már alaphelyzetben is 160 lóerős változata szolgált a turbófeltöltős ND alapjául. A BBR immár 3 éve fejleszti teljesítménynövelő csomagjait kifejezetten a Mazda SKYACTIV erőforrásaihoz, azok gazdaságosságát és alacsony károsanyag-kibocsátását megtartva. Próbapados méréseik alapján a mai Mazdákban a kettős megfúvású turbófeltöltők alkalmasak leginkább a kompromisszummentes teljesítménynövelésre. Fejlesztésük eredményét mutatja az igen kedvező, egy tonnára jutó 233 lóerős teljesítmény-tömeg arány, viszonylag alacsony, 0,48 baros turbónyomás mellett. A gyári 160 lóerővel szemben, a BBR tuningcsomagjával közel 250 lóerőt teljesít a kétliteres MX-5, a korábbinál magasabb maximális fordulatszámon. A legnagyobb forgatónyomaték 200-ról 320 newtonméterre nő, és már 2750-es fordulattól – egészen 6500-ig – legalább 270 newtonméter mozgósítható.

Alacsony fordulaton is nyomatékos a turbófeltöltős BBR MX-5

A BBR MX-5 végsebessége elektronikusan korlátozott 250 kilométer/órára. A gyorsulási adatok a teljesítményhez igazodva mutatnak ugyancsak jelentős eltérést a gyáriakhoz képest, hiszen a 7,3 másodperces százas sprintidő impozáns 5 másodpercre módosul. Ráadásul mindezt hangsúlyozottan Első fázisként emlegeti a BBR, azaz további – erősebb – MX-5 változatok is várhatók a jövőben. Az MX-5 ménesének 248-ra növelése nettó 4995 fontba, vagyis körülbelül 1,8 millió forintba kerül. Ám a munkadíjat megspórolva, otthoni szereléssel, 600 fonttal kevesebbért, azaz bő másfél millió forintért megkapható a teljesítménynövelő készlet, amely a turbófeltöltőn túl új motorvezérlést és minden egyéb szükséges kiegészítőt is tartalmaz.

A BBR teljesítménynövelő csomagja mellé 1-3 évre szóló garancia is rendelhető