Minden bizonnyal sokan megbocsátanak nekünk, hogy az MX-5 rajongótáborával együtt itt a Mazdablogon sem győzünk megemlékezni a világ legnépszerűbb roadsteréről. Hiszen ritkán ünnepelhetünk ilyen kerek évfordulót, mint az idén 30 éves MX-5 esetében.

Újabb izmosított Mazda modellel rukkolt elő az e témában már komoly tapasztalattal rendelkező brit BBR. Az alany ezúttal is az MX-5, a végeredmény pedig – majdnem – minden eddigit felülmúl. Vajon mit hoztak ki a roadsterből?

41

Kissé megkésve bár, de idén sem feledkezünk meg a Mazda RX-7 születésnapjáról. Hiszen 1978 márciusában jelent meg a típus első nemzedéke. E jeles eseményt néhány rendkívüli RX-7 modell bemutatásával ünnepeljük most meg.

Bár manapság újonnan már nem kínál platós típust a Mazda hazánkban, azért korántsem érdemes még temetni e haszonjárműveket. Értő kezek egy kis tuninggal képesek „előcsalogatni belőlük az állatot”.

Mit keres egy Ford a Mazdablogon? Igazából semmit, mert az alábbi képeken látható autó nem is Ford. Ahogy a többi modell sem olasz sportkocsi, még ha tetten is érhető némi hasonlóság. Lássuk, mi köze ezeknek a Mazdához!

Írtunk már a legfrissebb Mazda MX-5 nemzedék teljesítményét ért kritikákról éppúgy, mint az egyik brit tuningcég tálalásában kínált megoldásról, a kétliteres motor kapcsán. A BBR az 1,5-ös motort is kezelésbe vette.

Többi japán márkatársával együtt a Mazdát is érik olyan vádak, hogy nem eléggé személyre szabhatók az egyes modellek. Utánanéztünk, és még mi is meglepődtünk, mennyi mindennel egészíthető ki utólag egy-egy Mazda, vagyis a vádak biztosan tévesek. Megmutatjuk, hogy miért.

Van már viszonylag egyszerű megoldás a Mazda MX-5 gyári erőforrásának teljesítménynövelésére. A BBR tuningcég ugyanis piacra dobta a japán roadster jelenlegi generációjának turbófeltöltős teljesítménynövelő csomagját.

Az MX-5 japán mérnökei most alighanem rosszallóan csóválják a fejüket, hiszen ők nagyon másképp gondolták el a tökéletes autót, de valljuk be, egyszer mindannyian kipróbálnánk egy 430 lóerős, V8-as motorral szerelt változatot, ha másért nem, hogy megtudjuk, milyen érzés rettegni a kormány mögött.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy srác, akit Bennek hívtak. Ennek a Bennek pedig volt egy Mazda6-osa, amit le is filmezett, miközben lemossa és kiáll vele az udvarról. Ez azért nem túl izgalmas a történet, ha csak ennyi lenne, biztos nem kerülne be ez az autó a blogunkba, de Ben Mazdája nem hétköznapi autó. […]