Gyorsplatósok

Bár manapság újonnan már nem kínál platós típust a Mazda hazánkban, azért korántsem érdemes még temetni e haszonjárműveket. Értő kezek egy kis tuninggal képesek „előcsalogatni belőlük az állatot”.

Írtunk már korábban itt a blogon a Mazda platós típusairól, elsősorban a pickupok kapcsán. Bizony régen volt már, amikor utoljára kínáltak új Mazda pickupot hazánkban, így egyre kevesebb platós járművön találkozhatunk kedvenc márkánk emblémájával. Még jó, hogy ezeknek is kialakult mára a rajongói körük, akik életben tartják a fennmaradt példányokat. Sőt, akad, aki nem csupán karbantartja, hanem a szükségesnél többet is megad kedvencének. Például a gyári motor helyett egy tuningolt példányt, az alábbi videó készítésekor úgy 700 lóerővel. Persze egy ilyen autó soha nem készül el, folyamatosan épül – még ha nem is szépül, bár külön említést érdemel a platóra rögzített fűnyíró, amely csak a stílus jegyében került oda. A lényeg, hogy manapság már 830 lóerő körüli a videóban látható B2500 teljesítménye. Pedig, ahogy látható, 700 lóerővel is kevés ellenfele akad.

Mint minden, úgy természetesen a platós pickup tuning is fokozható, és nem csak a teljesítmény növelésével. Hiszen pusztán megjelenése alapján, ugyan ki nézné ki a fenti pickupból, hogy mire képes, ha tövig nyomják benne a gázpedált? Ám még ennél is kevésbé feltűnő egy huncut ausztrál műve. Ő nem is pickupot, hanem „igazi Mazda haszonjárművet”, egy E2200 modellt vett kezelésbe. Ez az a típus, amelyről még mi is csupán egyetlen alkalommal emlékeztünk meg a Mazdablog történelme során, mégpedig a Mazda rendőrautók kapcsán. Az E2200-ba ugyan nem 6 literes motor került, mint az előbbi pickupba, hanem „csak” egy négyliteres V8-as, ám ebben is turbófeltöltő segít felébreszteni a benne szunnyadó ménest. Az eredmény 450 lóerő, és fergeteges élmény. Érdemes megnézni!