Kis erős

Írtunk már a legfrissebb Mazda MX-5 nemzedék teljesítményét ért kritikákról éppúgy, mint az egyik brit tuningcég tálalásában kínált megoldásról, a kétliteres motor kapcsán. A BBR az 1,5-ös motort is kezelésbe vette.

Sokak szerint az új Mazda MX-5 1,5 literes benzinmotorjának alaphelyzetben 131 lóerős teljesítménye is elegendő az örömautózáshoz az alig egy tonnás saját tömegnek köszönhetően. Mások a kínálat túlsó végletét jelentő kétliteres erőforrás 160 lóerejét is kevésnek találják. Elsősorban ez utóbbiakat célozta meg a brit BBR tuningcég, amikor turbófeltöltővel erősítette a kétliteres motort, így annak teljesítménye máris 248 lóerőre emelkedett. Persze jelentős az űr az eredeti 160 és a turbós modell 248 lóereje között, jóval nagyobb, mint a két gyári erőforrás 131 és 160 lóerős teljesítményei között. Ám erre is kínál már megoldást a BBR, az 1,5 literes motor segítségével.

A turbófeltöltővel teljesítményben és forgatónyomatékban egyaránt tekintélyes többletet kap az 1,5 literes motor

A kisebbik MX-5-erőforrás teljesítménynövelése is pontosan ugyanannyiba kerül, mint a kétliteresé. Bő másfél millió forintért minden szükségeset tartalmaz a BBR tuningcsomagja, amellyel 210 lóerőre növelhető az 1,5 literes SKYACTIV benzinmotor teljesítménye. Igaz, hogy ez az összeg nem foglalja magában a beszerelést és az áfát. A szakszerű beépítéssel együtt már közel 1,8 millió forintra emelkedik a nettó vételár. Persze, ez szinte mindegy is, hiszen a BBR továbbra is csak a szigetországban forgalmazza termékeit, a szervize is ott található. Ám, akik esetleg saját kivitelezésben akarnak beépíteni egy ilyen szettet, azoknak jó hír, hogy az átalakítás valamennyi negyedik generációs MX-5 és MX-5 RF esetében kivitelezhető. Kérdés, hogy ily módon hogyan érvényesíthető a 12-36 hónapos garancia, amit a BBR kínál az átalakításra – nem beszélve a Mazda gyári garanciájáról.

Meggyőzőnek tűnik a BBR akár 3 éves garanciája

Közel 80 taggal bővül a gyengébbik MX-5 roadster ménese, azaz a BBR átértelmezésében összesen 210 lóerővel és 267 newtonméteres forgatónyomatékkal gazdálkodhatnak a tuningot választó brit mazdások. Ráadásul mindezt a hétköznapokban is élvezhető módon ígéri a BBR, például az üzemanyag-fogyasztás emelkedése nélkül. Már alacsony fordulaton is lényegesen nagyobb tartalékot kínál a motor, mint eredeti kivitelében, és kicsivel a percenkénti 4000-es fordulat fölött adja le nyomatékmaximumát. Ugyancsak 4000-től szinte az immár 7750-es leszabályozási fordulatig 150 lóerő feletti a motor teljesítménye. Mindez a TSX28-67R turbófeltöltő és a töltőlevegő-hűtő beépítésén, valamint az átprogramozott vezérlésen túl viszonylag szerény további átalakítást igényel. A teljes tuningcsomag persze minden szükséges kiegészítőt is tartalmaz – de nem nálunk, így nyugodtan álmodozhatunk, s legalább a gyári garanciánk sem kerül veszélybe.

A teljesítménynövelés mellett egyéb tuningeszközöket is kínál a BBR