Barátunk Mazda3-asa sikeresen túljutott az első műszaki vizsgáján, ami azt is jelenti, hogy immár négy éve követjük nyomon életét. Ez alatt 120 ezer kilométert tett meg, így egyúttal az esedékes kötelező karbantartáson is átesett a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében.
Három héttel negyedik születésnapja, pontosabban „forgalombahelyezés-napja” előtt, december 18-án tökéletes eredménnyel átment első műszaki vizsgáján a Mazdablogon új kora óta figyelemmel kísért Mazda3 G100 Challenge. A már 120 ezer kilométert futott autó semmilyen felkészítést nem igényelt ehhez, ami egyrészt azt jelenti, hogy a Mazda3 egy tartós, megbízható konstrukció, másrészt azt, hogy a rendszeres és szakszerű karbantartás meglátszik egy autó állapotán.
Igaz, Barátunk Mazdáján még a folyadékok és a szűrők cseréjén kívül másra nem volt szükség, még a fékbetétek is az eredeti gyáriak. Ezenkívül az elmúlt négy évben csak egy szoftverfrissítést kapott az információs és szórakoztató rendszer, illetve egy regeneráló töltést az akkumulátor. Továbbá az egyik külső visszapillantó tükröt cserélték garanciában, ugyanis elromlott a motoros behajtás funkciója. A gyári navigációs szoftvert időközben töltötték fel az autó rendszerére, ahogyan a hátsó tolatássegítő berendezést is utólag építették be a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, és mindkettő azóta is kiválóan működik.
Barátunk a műszaki vizsgát is a Mazda Centrum műhelyében végeztette el, hiszen ott ezért csak a hatósági árat kellett kifizetnie, mivel egybekötötték a 120 ezer kilométernél esedékes kötelező karbantartással és átvizsgálással. A jármű állapotának szokásos teljes körű és alapos ellenőrzése mellett lecserélték a motorolajat, az olajszűrőt és a fékfolyadékot, valamint most először kicserélték a gyújtógyertyákat is. Másra nem is volt szükség, így Barátunknak jó ideig ismét nem kell a szervizre gondolnia. Műszaki vizsgára csak két év múlva lesz szükség, olajcserére pedig húszezer kilométert követően. Az még az öt évre, illetve 150 ezer kilométerre kiterjedő garanciális időszakon belüli karbantartás lesz.
One thought on “Egy Mazda élete – Az első vizsga”
Comments are closed.