Meddig jó?

KAI néven, tanulmány formájában már bemutatták a Mazda3 következő nemzedékét, pedig mi szinte még meg sem szoktuk. Így megváltozott volna a kompakt személyautók piaca, hogy szükséges a Mazda3 frissítése? Utánanéztünk.

Pont olyan vadító vörösben mutatta be a Mazda a KAI tanulmányautót, mint amilyen legutóbbi Mazda3 tesztautónk színe is volt. Nekünk mindegyik tetszik, de számunkra a KAI sem szebbnek, sem modernebbnek nem hat a mostani Mazda3 vonalainál, inkább csak más. Egyébként is a Mazda6 következne a sorban, hiszen előbb jelent meg, mint a mostani Hármas. Akkor meg hová ez a kapkodás, miért sugallja a Mazda már most az új kompakt érkezését? Eljárt az idő a Mazda3 fölött? Szerintünk aligha, de nem értük be ennyivel, a Mazda6 „szemüvegén keresztül” is megvizsgáltuk a kérdést.

Műszerfala, elsősorban a középre helyezett fordulatszámmérő is a sportosság előtérbe helyezését sugallja a Mazda3-ban

Közvetlenül a Mazda6 legerősebb változatából ültünk át a Mazda3 csúcsmodelljébe, így remek alkalmunk nyílt a nagytestvérhez viszonyítani a kompakt Mazda képességeit. Márpedig még annak fényében is messzemenően helytállt. Külső és belső megjelenése alapján persze elsőre olyan, mintha egy kis Mazda6 lenne a Hármas, alaposabb próba után azonban tetten érhetők a kategóriabeli különbségek. Igaz, a Hármast szándékosan sportosabbra is hangolták a mérnökök, ami jót tesz a vezethetőségének. Ehhez jönnek még kisebb méretei és az ebből is adódó tömegelőny, így a Mazda3 összességében kezesebb a Hatosnál, és kicsit másfajta vezetési élményt nyújt. A fent említett kategóriakülönbségből adódóan természetesen a Mazda3 kevésbé kényelmes, mint a Mazda6, mert kicsit zajosabb és feszesebb a futóműve.

18 colos kerekei árulják el a Mazda3 legerősebb változatát

A gyári adatok szerint a „csak” kétliteres, 165 lóerős motorral és manuális váltóval a Mazda3 jelenlegi csúcsváltozata 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. A 2,5 literes Mazda6 G192 a nálunk járt kombi karosszériával és az alapáras automatikus sebességváltóval 7,9 másodperc alatt teljesíti ugyanezt a „versenyszámot”. Szubjektív véleményünk szerint még ekkora különbség sem érzékelhető a nehezebb és testesebb Mazda6, valamint az ötajtós Mazda3 között. Talán a Mazda3 és a Mazda6 kínálatából egyaránt a négyajtós modelleket összevetve mást tapasztaltunk volna. Ja, nem, mégsem, hiszen a négyajtós Mazda3 kínálatában 120 lóerős a legerősebb benzinmotor, s aki ennél többre vágyik, az a 150 lóerős dízelt választhatja. Száz szónak is egy a vége, a Mazda3 a 165 lóerős benzinessel messzemenően rászolgál az ötajtósokat illető Sport utónévre, még az erősebb Mazda6 „árnyékában” is.

Sötétbarna és fekete bőrkárpit teremtett elegáns hangulatot tesztautónkban

A feszesebb futómű, a manuális sebességváltó és a kisebb tömeg összességében a Mazda6-nál kezesebb, „játékosabb” modellé teszi a Mazda3 Sport legerősebb változatát. Öröm vele minden kanyarvétel, és élvezet egyre magasabbra kergetni a fordulatszámláló mutatóját. Ugyanakkor a SKYACTIV benzinmotor alacsony fordulaton is kellő tartalékkal rendelkezik, tehát nem csak az örömautózásban partner. Polgári használat mellett szinte a csúcs-Mazda3 is majdnem ugyanolyan, mint a gyengébb modellek. És mindez az üzemanyag-fogyasztásban is megmutatkozik. Felemás használat mellett, tehát olykor az autó képességeit is élvezve, végül 7,5 literes átlagfogyasztás adódott tesztünkön.

Minden jó, ha jó a vége – márpedig a Mazda3 nem csak hátulról mutatós. Ráadásul megbízhatósága is csábító

Mi az ára az élvezeteknek a kompakt Mazda esetében? A Mazda3 G165 Sport alapára 6889900 forint. Ezért az összegért ráadásul nem csak teljesítményben, hanem felszereltségben is a legtöbbet adja a kompakt Mazda. Hiszen a G165 benzinmotor csakis a leggazdagabb Revolution és Revolution Top kivitelekben kapható. Utóbbi esetben 7674900 forintra módosul az alapár és motorosan állítható és fűthető első ülések, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint adaptív LED fényszórók is alapáron járnak. A Mazdától megszokott módon tehát továbbra is kiváló ár-érték arányú ajánlat a Mazda3 csúcsváltozata, és a vezetési élményt keresők is garantáltan elégedetten csettintenek.

One thought on “Meddig jó?

Comments are closed.