Revans

Bátorkodtuk azt a kijelentést tenni legutóbbi tesztünkben, hogy az új CX-5 kiválósága talán még az európai zászlóshajónak tekinthető Mazda6 képességeit is felülmúlja. Bátorságunkért meg is kaptuk a „magunkét” – mégpedig egy Mazda6 kombi formájában. Lássuk hát, melyik típus tekinthető inkább a Mazda zászlóshajójának.

Megvannak az előnyei a márkák egységes arculatának, hiszen ennek köszönhetően ugyanúgy azonnal otthon éreztük magunkat a Mazda6-ban, mint a CX-5 vezetőülésében. Ugyanakkor nyilván már a beszállás előtt kialakul egy hangulatkép az autóról, pusztán a külső látványa alapján. E tekintetben nincs érdemi különbség a CX-5 és a Mazda6 kombi között, mert mindegyik sikeresen belopta magát a szívünkbe. Eltérés az ajtók nyitása után következik, holott mindkét tesztautó a leggazdagabb Revolution Top kivitelben érkezett hozzánk, igényes, világos bőrkárpitozással. Ám a magasabb építésű CX-5-be kényelmesebb a beszállás, mint a hagyományos személyautós Mazda6-ba. Ugyanez a csomagok ki- és bepakolására is igaz, hiszen a Mazda6 nem kap motoros csomagtérajtót – ellentétben a CX-5-tel. Ennek talán csak csomagokkal teli kezekkel érezzük hátrányát a Mazda6 esetében. Ugyanakkor a prémiumvásárlók részéről elvárás lehet a motoros ötödik ajtó, így inkább ezért valószínűsíthető, hogy a következő megújulással ezt is megkapja a Mazda6. Cserében viszont legalább belső csomagtérajtó-lehúzó található mindkét oldalon, ami a japán autóknál egyáltalán nem magától értetődő.

Feszesebb futóműve miatt is élvezetesebben autózhatunk a Mazda6-tal, mint a CX-5-tel, aszfaltról letérve viszont a CX-5 a nyerő

A kezelőszervek is ismerősek a Mazda6-ban, ám míg az új CX-5 csúcsváltozatában valódi szélvédőre vetítő kijelző található, addig a Mazda6-ban felnyíló kis plexin jelennek meg az adatok. Apróság, mégis igényesebb a csúcs-CX-5 megoldása. Jobban érzékelhető viszont az Auto Hold kapcsoló hiánya a Mazda6-ban. Igaz, hogy a piros lámpánál ugyanúgy a fékpedált mélyebbre taposva áll csak le a motor, mint a CX-5-ben – és ez szerintünk kifejezetten jó megoldás. A Hatost azonban nem rögzíti úgy a rendszer, mint a CX-5-ben, azaz zöld jelzésig végig taposni kell a pedált. Így a CX-5-ből átülve, hosszabb városi utak során bizony hiányzott az Auto Hold funkció. Egyéb tekintetben viszont hasonlóan nagyautós kényelmet nyújt a Mazda6 is, mint a CX-5. Sőt, lengéskényelme, átsuhanása az úthullámokon, talán még jobb is, pedig csupán 5 centiméterrel múlja felül a Mazda6 kombi tengelytávja a CX-5 értékét. Az úthibákat viszont aligha szűri ki jobban a futómű, ami elsősorban a Mazda6 tesztautó hatalmas, 19 collos kerekeinek és a kis oldalmagasságú gumiknak tudható be.

Érdemi különbség a CX-5-höz képest, hogy a Mazda6-hoz nem rendelhető napfénytető

A Mazda6 motorja, váltója és minden egyéb részlete mellett, futóműve tekintetében is precíz, a kerekek pontosan lekövetik az útfelület minden változását, aminek a hazai utak ismeretében persze az árnyoldalai is megtapasztalhatók. Cserébe viszont fantasztikusan élvezetesen, kiszámíthatóan irányítható a Mazda6, elsőkerék-hajtással is. Utóbbinak azért van jelentősége, mert a csúcs-CX-5 összkerékhajtású, ám egyébként mindkét nálunk járt tesztautóban a 2,5 literes benzinmotor dolgozott, hatfokozatú automatikus váltóval. Jobban tetszett a Mazda6 váltója, illetve váltóhangolása, mert soha nem dolgoztatta feleslegesen a motort, hidegindítást követően sem. Mindig akkor kapcsolt, amikor mi is tettük volna, ezért ritkán nyúltunk a kormánykerék mögötti váltófülekhez, amelyek bizony hiányoztak a CX-5-ből. A motorfékhatás a Mazda6-ban is szerény.

A tengerentúlon a napokban mutatják be a Mazda6 megújult változatát

Csupán teljesítményre nyújtotta ugyanazt a Mazda6 és a CX-5 benzinmotorja, mert utóbbiban már a hengerlekapcsolással spóroló egység dolgozott, míg a Hatosban még nem. Ez elsősorban az üzemanyag-fogyasztásban mutatkozott meg, hiszen a magasabb építésű és összkerékhajtású SUV átlagosan ugyanannyit fogyasztott, mint a Mazda6. Igaz, a Mazda6 hűvösebb napokon járt nálunk, többet mentünk vele rövid távokat, több hidegindítással. Így részben városi, részben forgalmas autóutas használat mellett 7,9 literes átlag adódott a Mazda6 kombival is. Persze ez szintén nagyon szép eredmény egy közel 200 lóerős, mindig „ugrásra kész” benzinmotortól. Az erőforrás hangját is öröm hallani az egyébként csendes utastérben, ám összességében a Mazda6 aligha nevezhető csendesebbnek az új CX-5-nél. Ugyanakkor a vezetőnek kényelmesebb a helye a Mazda6-ban, pedig ebben sem tologatható az első kartámasz. Mégis ügyesebb a középkonzol széles peremű kialakítása, mint a SUV-ban, és az ajtó könyöklője is közelebb van a vezetőhöz a Mazda6-ban.

A Mazda6 távolságtartós tempomatja is profi, csak finoman gyorsít, s ha kell, vészfékez

Nincsen tehát számottevő különbség az új CX-5 és a Mazda6 kombi között. Igazunk volt abban, hogy a legnagyobb európai Mazda SUV „felnőtt” a Mazda6-hoz, de túlszárnyalnia összességében nem sikerült. A Mazda6 talán kicsit jobban a „vezető autója”, némileg több vezetési élményt nyújt, míg az új CX-5 felszereltsége valamelyest bőségesebb, illetve kényelemorientáltabb. Szerintünk aligha tart sokáig ez utóbbi állapot, mert minden bizonnyal a Mazda6 is megkapja majd a CX-5-ben megtalálható extrákat a következő típusfrissítés során. A Mazda6 Sport Combi G192 Revolution Top ára 9 889 900 forint, míg a CX-5 G194 AWD Revolution Top 11 millió forintba kerül. A SUV bő 10 százalékkal, avagy bő egymillió forinttal drágább, ám összkerékhajtású, felszereltsége bőségesebb, kényelmi és biztonsági rendszerei fejlettebbek, ráadásul vadonatúj termék a piacon. A magasabb üléspozíció és egyéb, felépítésből adódó eltérések pedig tovább árnyalják a képet, hogy mindenki eldönthesse, számára melyik az ideális Mazda. Persze, ha két autó szolgál a családban, akkor akár mindkettő is parkolhat a garázsban – szerintünk így az igazi.

Bármilyen táj jól áll neki…

One thought on “Revans

Comments are closed.