Egy Mazda élete – Az első vizsga

Barátunk Mazda3-asa sikeresen túljutott az első műszaki vizsgáján, ami azt is jelenti, hogy immár négy éve követjük nyomon életét. Ez alatt 120 ezer kilométert tett meg, így egyúttal az esedékes kötelező karbantartáson is átesett a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében.

Három héttel negyedik születésnapja, pontosabban „forgalombahelyezés-napja” előtt, december 18-án tökéletes eredménnyel átment első műszaki vizsgáján a Mazdablogon új kora óta figyelemmel kísért Mazda3 G100 Challenge. A már 120 ezer kilométert futott autó semmilyen felkészítést nem igényelt ehhez, ami egyrészt azt jelenti, hogy a Mazda3 egy tartós, megbízható konstrukció, másrészt azt, hogy a rendszeres és szakszerű karbantartás meglátszik egy autó állapotán.

Szerencsés időzítés: az első műszaki vizsga és a 120 ezer kilométernél szükséges karbantartás egyszerre vált esedékessé, így egyetlen szervizlátogatás alkalmával mindkét műveletet elvégezték a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében

Igaz, Barátunk Mazdáján még a folyadékok és a szűrők cseréjén kívül másra nem volt szükség, még a fékbetétek is az eredeti gyáriak. Ezenkívül az elmúlt négy évben csak egy szoftverfrissítést kapott az információs és szórakoztató rendszer, illetve egy regeneráló töltést az akkumulátor. Továbbá az egyik külső visszapillantó tükröt cserélték garanciában, ugyanis elromlott a motoros behajtás funkciója. A gyári navigációs szoftvert időközben töltötték fel az autó rendszerére, ahogyan a hátsó tolatássegítő berendezést is utólag építették be a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében, és mindkettő azóta is kiválóan működik.

Barátunk Mazda3-asa hibátlanul átment az első műszaki vizsgán

Most először a gyújtógyertyákat is kicserélték. Ezek 120 ezer kilométer után „pontosan úgy néznek ki, ahogyan ki kell nézniük” – mondta a szervizelést végző szerelő

Barátunk a műszaki vizsgát is a Mazda Centrum műhelyében végeztette el, hiszen ott ezért csak a hatósági árat kellett kifizetnie, mivel egybekötötték a 120 ezer kilométernél esedékes kötelező karbantartással és átvizsgálással. A jármű állapotának szokásos teljes körű és alapos ellenőrzése mellett lecserélték a motorolajat, az olajszűrőt és a fékfolyadékot, valamint most először kicserélték a gyújtógyertyákat is. Másra nem is volt szükség, így Barátunknak jó ideig ismét nem kell a szervizre gondolnia. Műszaki vizsgára csak két év múlva lesz szükség, olajcserére pedig húszezer kilométert követően. Az még az öt évre, illetve 150 ezer kilométerre kiterjedő garanciális időszakon belüli karbantartás lesz.

Barátunk munkájánál fogva gyakran közlekedik murvás, illetve sáros építési területeken, ami olykor enyhébb terepezéssel is felér, az autó alja pedig ilyenkor leér,…

…ennek ellenére a négyéves, 120 ezer kilométert futott Mazda3-ason csupán a lengőkarokon és a kipufogócsövön látható minimális felületi korrózió, ami teljesen normális. Minden más korróziómentes az autón. Barátunk előző autója, egy első generációs Mazda6, ennyi idős korában és ekkora futásteljesítménynél már jóval több rozsdát mutatott, annak már a sárvédőívei is rügyeztek. Úgy tűnik, a SKYACTIV technológiával számottevően javult a Mazdák korrózióvédelme

One Comment:

  1. Pingback: Meddig jó? – Mazdablog

Comments are closed