Kompakt CX-3 szabadidő-autójának bemutatása kapcsán tanulságos visszatekinteni, hogyan látta jövőjét a Mazda például 2007-ben. Itt a Mazdablogon korábban már számos tanulmányautó kapcsán bemutattuk , hogyan próbálta megtalálni egyéniségét a márka a KODO előtti időkben. Most a Nagare formanyelv kompakt szabadidő-autóra alkalmazott átiratát mutatjuk be.

Miután Észak-Amerikában kategóriájában az Év Autójának választották, Moszkvában debütált a Mazda legnagyobb szabadidő-autója, a CX-9, a kisebb – kompaktnak mondott – Kazamai tanulmányautóval együtt. Ezt a kétajtós, bő 4,5 méter hosszú SUV-t az orosz piacra koncentrálva álmodta meg a Mazda, és bár a hatalmas CX-9 mellett valóban kompakt, elsőre inkább egy nagyra nőtt kupéra emlékeztet.

A Mazda jövőképét reprezentáló tanulmányautók mezőnyének talán legfigyelemreméltóbb példánya volt a Furai Concept. A megjelenésében és teljesítményében is egyedülálló japán prototípusról, és tragikus végzetéről olvashattok a folytatásban.