Végre itt a nyár, amely egyúttal az utazások, autós kirándulások szezonja is. Így a Mazdablogon immár több mint fél éve nyomon követett új Mazda3-as is túlesett első nagy kalandján. Barátunk párjával és egy másik házaspárral ugyanis a Mazdával utazott el Erdélybe, a csíksomlyói búcsúra, amit a Békás-szorosban tett kirándulással egészítettek ki. Így összesen négy napig […]

A Mazdablog rendszeres olvasói bizonyára emlékeznek még barátunk autójára, amelynek életét új kora óta követjük. Most eljött az első jelentősebb szerviz ideje, hiszen a Mazda3 számlálója több mint húszezer kilométert mutatott már.

Jó ideje nem adtunk hírt barátunk Mazda3-asáról, amelynek a megvásárlás pillanatától kezdve nyomon követjük sorsát itt, a Mazdablogon. Ennek egyszerűen csak az az oka, hogy nem történt semmi említésre méltó a járművel. Hibátlanul teszi a dolgát a mindennapokban, kilométerről kilométerre megerősítve barátunk számára, hogy jól döntött.

Még másfél hónap sem telt el azóta, hogy forgalomba állt barátunk új Mazda3-asa, máris ötezret mutat a kilométer-számlálója. Ez alatt az átlagos üzemanyag-fogyasztása száz kilométerenként 6,3-6,5 literre adódott a tankolt mennyiségekből számolva, miközben a fedélzeti számítógép rendre, következetesen 0,3 liter/100 kilométerrel nagyobb értéket szokott mutatni a valósnál.

Hogy repül az idő! És a kilométerek! Ede barátunk Mazda3-asa már nem „új autó”, hanem több mint kéthetes, kilométer-számlálója pedig 2000 felett jár. Bizony, Ede sokat közlekedik autójával, ezért is érte meg neki újat venni használt helyett, ahogy azt már a 2. részben ismertettük.

Sorozatunk első részében megismerkedhettetek Edével, aki a közelmúltban – nyolc év együttélés és több mint negyedmillió kilométer után – lecserélte Mazda6-osát. Mostani bejegyzésünkből megtudhatjátok, a budapesti építészmérnök miért döntött egy új Mazda3 mellett! 

Kétségkívül sok mindent megtudhatunk egy új típusról egy teszt során. De a hosszú távú megbízhatóságról, az üzemeltetés gazdaságosságáról, a legkülönfélébb körülmények közötti üzemanyag-fogyasztásról, a mindennapok változatos helyzeteiben nyújtott előnyökről, esetleg hiányosságokról vagy a szervizkiszolgálás színvonaláról csak több év és 100-200 ezer kilométer tapasztalata alapján kaphatunk közel teljes képet. Ezért úgy határoztunk, hogy blogoldalunkon nyomon követjük […]