Jó ideje nem adtunk hírt barátunk Mazda3-asáról, amelynek a megvásárlás pillanatától kezdve nyomon követjük sorsát itt, a Mazdablogon. Ennek egyszerűen csak az az oka, hogy nem történt semmi említésre méltó a járművel. Hibátlanul teszi a dolgát a mindennapokban, kilométerről kilométerre megerősítve barátunk számára, hogy jól döntött.
Néhány napja azonban a még mindig szalonállapotú autó sajnos elszenvedte első balesetét, a piros lámpánál békésen állva hátulról nekiütközött egy Seat Toledo II. Barátunk a meglehetősen hangos csattanás után alig merte megnézni a kárt, de a Mazda3 kiválóan vizsgázott a nem kívánt törésteszten. A fotón látható enyhe, alig észrevehető karcolásokkal megúszta, miközben a Seat orra maradandó alakváltozást szenvedett, benyomódott a motortérfedele és a lökhárítója sem csak esztétikailag sérült. Így barátunk, bármennyire is sajnálja kedvencét, annak azért örül, hogy masszív, biztonságos autóban ül, amelyre ilyen helyzetekben is számíthat.
Szintén említést érdemel, hogy a jó idő beköszöntével néhány hete az Autó Mirai műhelyében felkerültek a nyári abroncsok barátunk Hármasára. Azóta már több teletankolás alapján azt tapasztalja, hogy változatlan használat mellett 0,3 literrel csökkent a jármű átlagos üzemanyag-fogyasztása. Persze ez részben az enyhébb időjárásnak is betudható, de bizonyára az energiatakarékos, csökkentett gördülési ellenállású Toyo NanoEnergy gumik hatása sem elhanyagolható. Így most 5,8 liter a Mazda átlagfogyasztása, túlnyomórészt autópályán, az ott megengedett sebességhatár közelében, emellett pedig városi forgalomban és egy keveset országúton autózva.
Egyébként a január első felében átvett autó kilométer-számlálója már túllépte a 14 ezret, így közeleg a „húszezres olajcserés” szervizelés ideje az Autó Mirainál, amiről szintén beszámolunk majd az aktuális tapasztalatokkal kiegészítve.