Egy Mazda élete – Nyáriasan

_DSC8878

Jó ideje nem adtunk hírt barátunk Mazda3-asáról, amelynek a megvásárlás pillanatától kezdve nyomon követjük sorsát itt, a Mazdablogon. Ennek egyszerűen csak az az oka, hogy nem történt semmi említésre méltó a járművel. Hibátlanul teszi a dolgát a mindennapokban, kilométerről kilométerre megerősítve barátunk számára, hogy jól döntött.

Néhány napja azonban a még mindig szalonállapotú autó sajnos elszenvedte első balesetét, a piros lámpánál békésen állva hátulról nekiütközött egy Seat Toledo II. Barátunk a meglehetősen hangos csattanás után alig merte megnézni a kárt, de a Mazda3 kiválóan vizsgázott a nem kívánt törésteszten. A fotón látható enyhe, alig észrevehető karcolásokkal megúszta, miközben a Seat orra maradandó alakváltozást szenvedett, benyomódott a motortérfedele és a lökhárítója sem csak esztétikailag sérült. Így barátunk, bármennyire is sajnálja kedvencét, annak azért örül, hogy masszív, biztonságos autóban ül, amelyre ilyen helyzetekben is számíthat.

Ahhoz képest, hogy mekkorát szólt, nem sok nyoma maradt az ütközésnek
Ahhoz képest, hogy mekkorát szólt, nem sok nyoma maradt az ütközésnek

Szintén említést érdemel, hogy a jó idő beköszöntével néhány hete az Autó Mirai műhelyében felkerültek a nyári abroncsok barátunk Hármasára. Azóta már több teletankolás alapján azt tapasztalja, hogy változatlan használat mellett 0,3 literrel csökkent a jármű átlagos üzemanyag-fogyasztása. Persze ez részben az enyhébb időjárásnak is betudható, de bizonyára az energiatakarékos, csökkentett gördülési ellenállású Toyo NanoEnergy gumik hatása sem elhanyagolható. Így most 5,8 liter a Mazda átlagfogyasztása, túlnyomórészt autópályán, az ott megengedett sebességhatár közelében, emellett pedig városi forgalomban és egy keveset országúton autózva.
Egyébként a január első felében átvett autó kilométer-számlálója már túllépte a 14 ezret, így közeleg a „húszezres olajcserés” szervizelés ideje az Autó Mirainál, amiről szintén beszámolunk majd az aktuális tapasztalatokkal kiegészítve.

A Toyo NanoEnergy nyári abroncsokkal még egy hajszálnyival csendesebb az autó, és 0,3 literrel kisebb az átlagfogyasztása a téli abroncsokhoz képest
A Toyo NanoEnergy nyári abroncsokkal még egy hajszálnyival csendesebb az autó, és 0,3 literrel kisebb az átlagfogyasztása a téli abroncsokhoz képest