Az ősz beköszöntével sikerült végre megkaparintanunk a jubileumi kivitelek egyikét. Az MX-5 30th Anniversary Edition 0044-es sorszámú RF változata majd egy hetet töltött nálunk. Elöljáróban annyit bocsátanánk előre: kellemes hét volt.

„Ezt az autót már láttam itt” – gondolhatja, aki csak a képre pillant és igaza is van, hiszen idén tavasszal elsők között próbálhattuk ki a CX-5 ráncfelvarrott változatát. Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, hogy az első feladata teljesítése után, közel az első szervizciklushoz, milyen állapotban van a Mazda népszerű SUV-modellje.

Előző bejegyzésünkben arról olvashattatok, hogy csapatunk egyik tagja hogyan jutott hozzá egy második generációs Mazda3 MPS modellhez. Most pedig azt is elárulja, hogy milyen meglepetések várták őt a használatbavétel után.

Rendszeres látogatóink már több hasonló bejegyzést is olvashattak a Mazdablog felületén, hiszen nem első alkalommal szereztünk be érdekes Mazda-típust külföldről. Most azonban minden eddiginél különlegesebb modellt kerestünk és találtunk. 

Kis híján három éve követjük nyomon Barátunk újonnan vásárolt Mazda3-asának életét itt a Mazdablogon, és már a 80 ezer kilométernél esedékes karbantartáson esett át a Mazda Centrum újbudai márkaszervizében. A rutinműveleteken kívül csupán egy szoftverfrissítésre volt szükség, mivel az autó továbbra is kiváló állapotnak örvend, és problémamentesen szolgálja Barátunkat.

Elképesztő dinamikával bővítette a termékpalettáját az elmúlt években a Mazda. Szinte a teljes kínálat megújult és aztán modellfrissítésből is jutott bőven. Egy ideje azonban nincs jelentős újdonság. Ez a helyzet teljesen természetes, ilyenkor a gyártók és az importőrök és a kereskedők izgalmas kiegészítőkkel próbálják fenntartani az érdeklődést a modellek iránt.

Barátunk, akinek két és fél évvel ezelőtt újonnan vásárolt Mazda3-asát folyamatosan nyomon követjük blogoldalunkon, nemrég beszerzett még egy Mazdát. Egy igazi második autónak való élvezeti, de nem luxuscikket, egy MX-5 NB-t! Örömmel osztotta meg velünk a vásárlás történetét és az első tapasztalatokat.

Amióta ismét felélénkült a külföldi használt autó láz, sorra jelennek meg a különböző médiafelületeken elrettentő történetek, vagy olyan sztorik, ahol olcsón vásárol a szerző autót, aztán rengeteg baja van vele. Ha valaki ilyen sztorit keres, nem biztos, hogy érdemes tovább olvasni, itt ugyanis nem „orbitális szívásról” lesz szó.

Legutóbb nyitva hagytunk egy kérdést Barátunk új kora óta figyelemmel kísért Mazda3-asának 60 ezer kilométeres szervizlátogatása kapcsán, amelyre a Mazda németországi központjától vártuk a választ. Karácsony előtt pozitív visszajelzés érkezett, vagyis jóváhagyták a motoros behajtáskor néha akadozó bal oldali visszapillantó tükör garanciális cseréjét. Barátunk pedig a Mazdacentrum Budafoki úti márkaszervizében elvégeztetett műveletet egy tolatássegítő radar […]

Habár olykor egy-egy hosszabb utazás, kirándulás kapcsán írunk Barátunk új kora óta nyomon követett Mazda3-asával szerzett tapasztalatairól – mivel rendkívüli események szerencsére nem zavarnak bele a dolgos hétköznapokba –, most nem egy wellness-hétvégéről számolunk be. Ezúttal az autó egészségmegőrzése került napirendre, ugyanis eljött a 60 ezer kilométernél előírt karbantartás ideje.

Legutóbb egy márciusi síút alkalmával számoltunk be Barátunk kedvező tapasztalatairól és kellemes kalandjairól a Mazda3-asával, amelynek életét új kora óta, azaz közel két éve kísérjük figyelemmel itt, a Mazdablogon. Most ismét Ausztriában jártak, ám ezúttal egy rövidebb őszi túrázás volt a cél Stájerországban.