Az MX-5, meg a targonca

mx-5_tesla_010

Ismét az MX-5 kerül főszerepbe az alábbi videóban, de még mindig nem a negyedik generáció. Még csak nem is a jelenlegi nemzedék, hanem az előző sorozat egy megkíméltnek aligha nevezhető példánya. Persze egy versenyen elsősorban a győzelem számít…

Mi kell a sikerhez egy gyorsulási versenyen? Egy jól gyorsuló autó, benne az autót ismerő és irányítani tudó vezetővel, igaz? Profi versenyzőre azért nincs szükség, hiszen csupán egy 400 méter hosszú egyenes útszakasz minél gyorsabb legyűrése a feladat. Vagyis elég, ha a gyors elindulásban gyakorlott a pilóta, hiszen a videóban is szereplő – kuplungpedál és váltókar nélküli – járművekben még a fokozatváltásokkal sem kell bíbelődni.
No és mi a helyzet az autóval, mi számít „jól gyorsuló autónak”? Minden viszonyítás kérdése, de egy álló helyzetből száz kilométer/órára 4,4 másodperc alatt sprintelő négykerekű nyilván jó esélyekkel indul egy gyorsulási versenyen. Egészen addig, amíg nem a videóban szereplő Mazda MX-5, illetve – a tengerentúlról lévén szó – Mazda Miata az ellenfél. A 422 lóerős, 600 newtonméter forgatónyomatékú Teslát bizony már az indulásnál „állva hagyja” a koros Mazda roadster, pedig az időeredmények alapján mindkét autó és sofőr a legjobb formáját hozza.
Igaz, sok minden történhet egy koros MX-5 életének hosszú évei alatt, és valljuk be, történt is a videóban szereplő példánnyal, amely nem véletlenül egy elektromos hajtású izomautóval mérte össze tudását. A hangsúly itt most nem az izomautón van, vagyis nem építették át a jelenlegi MX-5 legerősebb erőforrását a korábbi változatba és nem pakoltak rá négy turbót, sőt egyet sem. Még csak kompresszort sem kapott, és semmilyen egyéb, az MX-5 esetében a tengerentúlon jellemző tuningolási módszert nem alkalmaztak a Tesla-verő Mazdában.
Akkor meg hogyan győzheti le ilyen fölényesen egy régi MX-5 korunk elektromos fenegyerekét? Mi a titok, mi a siker receptje? A megoldás most is – mint általában – egyszerű: első lépésként végy egy MX-5-öt és pakold ki a motorját. Aztán szerezz be egy 333 voltos, 1100 amperes lítium-ion akkumulátorcsomagot, valamint két elektromos targoncamotort a hátsó kerekek meghajtására, és máris kész a majd ötszáz lóerős kis roadster. Így már mindjárt érthető az alábbi videóban főszerepet játszó Miata dragsteres megjelenése. Fölényes győzelme sem olyan meglepő, viszont annál látványosabb és elismerésre méltó: