Bár manapság jóval kisebb karbantartási igényei vannak egy személyautónak, mint akár 20-30 évvel ezelőtt, legalább évente azért még most is illik ellátogatni autónkkal a szervizbe. Jó, hogy a Mazda-tulajdonosoknak ehhez, sőt az autó eladásához is segítséget nyújt a MyMazda alkalmazás és a digitális szerviznapló.
Tíz éve még csak álmodozhattak az autótulajdonosok arról, hogy legyen egy „házi garázsmesterük”, aki a négykerekűvel kapcsolatos valamennyi tennivalót elintézi. Vagy legalábbis figyelmeztet, ha szervizbe kell vinni, sőt megmondja, hol a legközelebbi szerviz, ott megbeszél egy időpontot, és figyelmeztet, hogy ne hagyjuk otthon a szervizkönyvet. Sőt, inkább ne is legyen szervizkönyv, hiszen garázsmesterünk úgyis „mindent tud”, így autónk eladásakor is őt állítjuk a potenciális vevőjelöltek elé, hogy válaszoljon azokra a furcsa kérdésekre, amiket nekünk szegeznek kedvenc négykerekűnk előéletével kapcsolatban. A Mazda-tulajdonosok tudják, hogy ez – számukra – már nem álom.
Elsősorban villanymotorral hajtott személyautókkal kapcsolatban hallhatunk manapság egyre többet mobiltelefonra letölthető alkalmazásokról, amellyel naprakészen tájékozódhatnak az autó állapotáról. Az immár belső égésű motorral hajtott járművekhez is terjedőben lévő szolgáltatás a Mazdánál 2012 óta működik. Az itthon a www.mazda.hu oldalról, illetve a Google play és az App Store „áruházakból” Androidos és iPhone készülékekre is letölthető MyMazda alkalmazás hasznos segítséget nyújt Mazda-tulajdonosoknak. Az autó alvázszáma, tulajdonosa neve és érvényes e-mailcím szükséges csupán a regisztrációhoz, hogy a MyMazda alkalmazás afféle házi garázsmesterként munkába álljon. Ezt követően figyelmeztet az esedékes átvizsgálásokra, szervizlátogatásokra, megadja a legközelebbi Mazda-szerviz helyét, sőt, egyetlen gombnyomással fel is vehetjük a kapcsolatot a szervizzel.
A MyMazda alkalmazás jóvoltából autónk jelszóval védett digitális szerviznaplójába (Digital Service Record – DSR) is betekinthetünk, hiszen 2006 óta már a Mazda egyik típusa sem kap hagyományos, papír alapú szervizkönyvet. Ahogy mondani szokták „egy gonddal kevesebb”, mivel így aligha marad otthon vagy tűnhet el az autó értékesítésekor kincset érő nyomtatvány. Ugyanakkor a digitális szerviznapló sokkal több a szervizkönyvnél, hiszen annál lényegesen részletesebben tartalmazza az autó előéletét. Ráadásul a tulajdonos hozzájárulásával valamennyi Mazda-szervizben megtekinthető a digitális szerviznapló, sőt, a MyMazda alkalmazás jóvoltából még a szervizbe sem kell bemenni az autó előéletének hiteles bemutatásához, például amikor a tulajdonos maga kívánja értékesíteni négykerekűjét. Ugyancsak hasznos a bárhonnan elérhető szerviznapló külföldi utazás során, ha esetleg ott kényszerülünk szervizlátogatásra.
Apropó, átnézette már autóját a nyári utazás előtt?
One thought on “Az én Mazdám egy olyan…”
Comments are closed.