Ígéret szép szó, ha betartják úgy jó. A Mazda CX-7 Adrenaline bemutatásának végén ígértük, hogy megnézzük mit műveltek a Mazdaspeed műhelyében a hamarosan hozzánk is megérkező CX-3-mal. Örömmel jelentjük, a Mazdánál bőven van elképzelés a vagányabb verzióhoz.
Tavaly a Los Angeles-i Autószalonon debütált a Mazda CX-3 és nem sokáig váratott magára a vadított verzió, hiszen januárban a Tokiói Autószalonon már a közönség elé gurították a Racing koncepciót, amellyel tovább növelik a nálunk az év közepén bemutatkozó SUV hírnevét.
Tanulmányautó létére nem rugaszkodott el a valóságtól a versenyhangulatú CX-3. Küllemében igazán mélyreható változás nincs, mégis teljesen megváltozott a karaktere. Az egyik leglátványosabb sajátossága az alacsonyabb hasmagasság, ami száműzi a „crossover” hangulatot és inkább pálya-versenyautós lelkülettel ruházza fel. Erre a színekkel is rájátszottak. A fekete sárvédőtoldatok, az oldalsó küszöblécek vörös betétei, illetve némi matricázás persze nem tűnik valami oltári nagy változtatásnak így első olvasatra, ám nélkülük a fekete könnyűfém keréktárcsák és a vörös féknyergek sem lennének olyan hangsúlyosak. Ehhez társulnak az első lökhárítók alsó éléhez illesztett légterelő elemek – szintén vörös betéttel – valamint a hűtőrácsot körbeölelő krómszegély, újfent vörös csíkkal fűszerezve. Hátul látványos légterelővel végződik a tető vonala, és a két kerek kipufogó végződések közé álmodott légterelő elem – ugyancsak vörös betéttel – próbálja meggyőzni a szemlélődőt a CX-3 versenyautó mivoltáról. Mindez együttesen olyan összhatást kelt, amelytől máris „mehetnéke” támad az embernek a pályanapokra.
Az utastér szinte egy az egyben a szériaváltozaté. A fekete felületek egyhangúságát vörös cérnával dobták fel, itt-ott feltűnik egy kis karbon utánzatú műanyagbetét, illetve az alumínium pedálok is igyekeznek hozzájárulni a sportos hangulathoz.
Motorizáltság terén sem engedték el egyelőre a fantáziájukat a Mazda mérnökei, persze ez később még változhat. A Racing Conceptbe a négyhengeres, kétliteres SKYAKTIV motor került, ám arról nem árultak el semmit, hogy bármit is módosítottak volna rajta némi pluszteljesítmény kinyerése érdekében. A szériaváltozat 165 lóerősteljesítménnyel kecsegtet, ami nem kevés, sőt biztos élvezetes autózást garantál az opcionális összkerékhajtással, de azért hozzácsaphatnának még néhány lovat. Végül, hogy tovább fokozzuk a „versenykoncepció” hírnevét megmutatjuk a már itthon is kapható Mazda2-ből átalakított változatot. Az előző Mazda2 igazán népszerűvé vált az USA-ban rendezett versenyeken, az aránylag „olcsó” B-Spec géposztályban. Vajon az új Mazda2-ből is elkészül a pályára vihető változat?