Rárepültek a szezonra

Most már végérvényesen meg kell érkeznie a kellemes tavaszi időjárásnak, ugyanis a Magyar MX-5 Klub március utolsó előtti hétvégéjén megtartotta szokásos szezonnyitó rendezvényét. Szombaton egy kötetlen, de annál élvezetesebb kunmadarasi pályanappal, vasárnap pedig egy hortobágyi túrával fohászkodtak a miatások az égiekhez, hogy 2018-ban minél többet süssön a nap!

Magyar miatásnak lenni nem csak annyit jelent, hogy a tulajdonosok boldogan együtt élnek bájos kis roadsterükkel, hanem azt is, hogy egy népes, összetartó családhoz tartoznak. A családi összejövetelek közül pedig a tavaszi szezonnyitót és az őszi szezonzárót mindig a több mint félezer tagot számláló Magyar MX-5 Klub szervezi. Az elmúlt években ezek a rendezvények vagy egy pályanapot (ami lehet egy vezetéstechnikai pályán is) vagy egy országúti túrát, kirándulást jelentettek.

Március 24-én Mazda MX-5 roadsterek szállták meg a kunmadarasi repülőteret

Most viszont ötvözték a kettőt, így senkinek sem maradhatott hiányérzete. Azaz mégis. A kellemes, kabriós időjárás nagyon is hiányzott, holott március végén már az lenne az elvárható, hogy 15–20 Celsius-fok körüli napos idő legyen. Ezzel szemben a kunmadarasi repülőtér betonját még mindenütt vastagon övezte az elkotort hó, és alig kúszott fagypont fölé a hőmérő higanyszála.

A Miata kiváló tuningalap

Ennek ellenére szombat reggel 144 Mazda roadster sorakozott fel Kunmadarason az egykori szovjet katonai repülőtéren. Ha ezt Szása még láthatta volna! NA-k, NB-k, NC-k és most már számottevő mennyiségben ND-k is, a legváltozatosabb stílusban, állapotban és felhasználási céllal. Akadt köztük gyönyörű, eredeti állapotban megőrzött és alaposan egyéni ízlésre formált példány, mindennapok hőse és megkímélt, széltől is óvott hobbiautó, utcai krúzolásra használt és kívül-belül feltuningolt versenygép is.

Többen külön pályakerekeket is vittek magukkal

A hosszan elhúzódó télre való tekintettel sokan még keménytetővel érkeztek, de a vászontetősök is inkább csak néhány jó fotó erejéig dobták le a textilt. Jó néhányan pályázós kerékgarnitúrát is vittek magukkal, bármennyire is elképzelhetetlennek tűnik, hogy ezekkel a falatnyi roadsterekkel plusz négy komplett kereket is lehet szállítani. Hiába, a miatás leleményesség határtalan!

Akadt, aki nyitott tetővel élvezte a szlalomozást

Majd a kerekek átszerelése és a rövid eligazítás után kezdetét vette az egész napos autótáncoltatás, amely sokkal inkább a kötetlen, szabad élményautózásról szólt, mintsem a vérre menő versengésről. A legtöbb pályán még az időt sem mérték vagy csak egy kézi stopperrel, hogy mégis legyen valami támpontjuk a résztvevőknek. Egyetlen pályán mérték fotocellás kapuval az időeredményeket, de itt sem értékes díjakért küzdöttek a miatások, hanem csak szabadon élvezték a versenyzés zamatos ízét.

Győzzön a gyorsabb!

Mindenki találhatott kedvére való kihívást, hiszen lehetett körpályán driftelni, egy kisebb szekcióban szlalomozni, egy nagyobb területen ügyességi feladatsort végrehajtani, illetve páros gyorsulási versenyben részt venni. Ráadásul bármiféle külön regisztráció vagy kategóriába sorolás nélkül, csak kötetlenül, tetszés szerint, akár többször is. Itt tényleg minden arról szólt, hogy a miatások biztonságos körülmények között, de túlszabályozottság nélkül, önfeledten, baráti hangulatban szórakozhassanak egy hatalmas „játszótéren”.

Egész nap csikorogtak a gumik a kunmadarasi repülőtéren

Eközben pedig az egyik üres hangárból ínycsiklandó illatok szálltak fel, hogy a nap végére kellően megéhezett csapatot hamisítatlan alföldi bográcsos birkapörkölt és halászlé várja. Annyira jól sikerült a közös vacsora, hogy a hangárok között érte az este a miatásokat, akik aztán a berekfürdői termálhotel gyógyfürdőjében melengethették fel újra átfázott tagjaikat, illetve itt szállhattak meg éjszakára. A parkolót úgy ellepte az MX-5-ösök színes kavalkádja, hogy öröm volt nézni.

Hungarikumok és japanikumok

Vasárnap reggel még visszatért a csapat a repülőtérre kicsit körülnézni, közelebbről is szemügyre venni a romos épületeket, találgatni egyes létesítmények eredeti funkcióját, bogarászni a cirilbetűs feliratokat és persze sok hangulatos fotót készíteni kedvenceikről. Elvégre az ember nem mindennap fotózhatja Miatáját orosz katonai épületek között.

Miata-konvoj Hortobágyon
Végcél: a Kilenclyukú híd

Majd a társaság egy része, mintegy ötven roadster konvojt alkotva útnak indult Kunmadarasról Hortobágyra. Az utat még sok helyen hó kísérte, ennek ellenére a miatások élvezték az idei első nagy, össznépi gurulás hangulatát. A végcél a híres Kilenclyukú híd melletti étterem volt, ahol egy közös ebéddel zárult a Magyar MX-5 Klub 2018-as tavaszi szezonnyitója. Innen már mindenki egyénileg folytatta útját hazafelé, kellően ráhangolódva az idei miatás szezonra!

Nyári autó téli időjárásban
MiG helyett Miata a hangár előtt