Hazai pályán

Tengerentúli debütálása után sikeresen áthajózott Európába, sőt immár a magyarországi márkakereskedésekben is megcsodálható a Mazda3 vadonatúj nemzedéke. A hazai bemutatón mi is ott jártunk az Autó Dél-Pest Gyáli úti márkakereskedésében.

Részletesen bemutattuk már a Los Angeles Auto Show standján debütált Mazda3 negyedik generációját, amelyet eddig csak fotókon láthattunk. Most azonban megtört a jég, pontosabban közelről is megcsodáltuk az áhított újdonságot, méghozzá Magyarországon. Hiszen hazánkba is megérkezett, az itthoni Mazda márkakereskedésekben is megízlelhető – de legalábbis megtapogatható – a vadonatúj Mazda3. Ahogy általában, úgy most is elmondható, hogy élőben merőben más az élmény, mint csupán a fotók láttán. Így ezúttal is azt javasoljuk, hogy mindenki tegyen egy üléspróbát a Mazda3 legfrissebb képviselőjében, mert megéri.

Élőben még annak is bejött az új Mazda3, akinek fotókon nem

Több szempontból is fontos típus az új Mazda3 a márka életében. Elsősorban azért, mert ebben jelenik meg a jövő motorjaként beharangozott SKYACTIV-X erőforrás, vagyis a SKYACTIV egységek következő nemzedéke. Ez azonban nem jelenti a teljes motorkínálat leváltását, hiszen az új Mazda3 palettáján továbbra is rendelkezésre állnak a bevált SKYACTIV dízel- és benzinmotorok. Egészen pontosan mindegyik egy-egy erőforrással képviseli magát. A benzinmotor legnagyobb teljesítménye 122 lóerő, az új 1,8 literes dízelmotor 116 lóerős, míg a SKYACTIV-X 181 lóerővel érhető el. Mindegyik rendelhető automatikus sebességváltóval is.

Nyáron érkeznek a SKYACTIV-X motorral hajtott új Mazda3 első példányai

A SKYACTIV-X motor mellett szintén színesíti az új Mazda3 palettáját az összkerékhajtás. A kínálatot tekintve ez a legjelentősebb változás a Mazda3 négy- és ötajtós kivitelei között. Az AWD kivitel ugyanis kizárólag az ötajtós Mazda3 kiváltsága, SKYACTIV-X erőforrással. Mindemellett természetesen a merőben eltérő karakter is megkülönbözteti a két kivitelt. Hiszen pusztán a fotók alapján is elmondható, hogy stílusukban ennyire talán még soha nem tért el egymástól a négy- és az ötajtós Mazda3. Szerintünk az ötajtós minden korábbinál sportosabb, vagányabb, míg a négyajtós a valaha készült legelegánsabb Hármas. Utóbbi ráadásul méretében is nagyot nőtt. Hosszát tekintve szinte milliméterre megegyezik a Mazda6 első nemzedékével.

A vágy tárgya – összkerékhajtással is elérhető az új Mazda3

A jelentős különbségek ellenére ugyanannyiba kerülnek az új Mazda3 négy- és ötajtós modelljei. Az árváltozás szerényebb, mint az előző generációváltáskor, és az alapfelszereltség az árral arányosan gyarapodott. További örvendetes változás, hogy az árazási, illetve értékesítési stratégiában is új vizekre evezett a Mazda. Méghozzá úgy, hogy a márkánál – a jelek szerint – hallgattak a vásárlói visszajelzésekre. Így immár szabadabban állítható össze az új Mazda3 felszereltsége, mint eddig bármely más Mazda típus esetében. A titok nyitja a csomagolás, mármint az extracsomagok megjelenése. A benzin- vagy dízelmotoros modellek vásárlói az alapfelszereltség helyett választhatják a Plus felszereltséget is.

Most az ötajtós debütált, míg az új Mazda3 négyajtós változatának első példányai májusban érkeznek

A Plus felszereltség a benzinmotoros modellek esetében kiegészíthető a Sound, Style, Luxury és Safety extracsomagokkal. A Sound csomag 150 ezer forintért 12 hangszórós Bose audiorendszert ad, míg a Style csomag adaptív LED fényszórókat és egyéb, főleg az autó megjelenését fokozó extrákat tartalmaz, 360 ezer forintért. A 450 ezer forintos Luxury csomag bőrkárpitozást és a vezető oldalán memóriával kiegészített motoros ülésállítást takar, míg a 270 ezer forintos Safety csomag fontos vezetéstámogató rendszereket és az autó teljes környezetét mutató 360 fokos kamerarendszert tartalmaz. Ezenkívül a bőrkárpitozás színe, no és persze a karosszéria árnyalata jelenthet még felárat. A SKYACTIV-X erőforráshoz a GT és a GT Plus alapfelszereltségek választhatók.

Felszereltségében is árával arányosan gyarapodott az új Mazda3

A Mazda3 alapára pedig 6999900 forint – benzinmotorral. A dízel modell alapára 675 ezer forinttal magasabb, 7674900 forint. A SKYACTIV-X további 420 ezer forinttal kerül többe, ám már a gazdagabb GT felszereltséggel. A GT alapáron adja a Style csomagot – vagyis az adaptív LED fényszórókat, a sötétített üvegezést a B-oszloptól, a dekorpanelt a B- és a C-oszlopra, a keret nélküli belső visszapillantó tükröt és további figyelmes megoldásokat az utastérben –, a 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal együtt. Így gyakorlatilag eltűnik a SKYACTIV-X felára a dízelhez képest. A hagyományos benzines modelleknél másfélszer – 59 lóerővel – erősebb SKYACTIV-X tehát azonos felszereltséggel 675 ezer forinttal drágább, ugyanakkor kevesebbet is fogyaszt majd.

Új szín a Mazda3 palettáján a Polimetal grey fantázianevű szürke árnyalat

A Plus felszereltség felára 495 ezer forint az új Mazda3 esetében. Ezért 16 helyett 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, manuális helyett kétzónás automata légkondicionálót, fűthető kormánykereket és első üléseket, kulcs nélküli intelligens nyitási rendszert, automatikusan sötétedő külső és belső visszapillantó tükröket, ablaktörlő jégtelenítő funkciót, elöl is parkolás-érzékelőket, valamint tolatókamerát kapunk. A dízel és az összkerékhajtású modellek kivételével az alapfelszereltséghez is elérhető automatikus sebességváltó felára 750 ezer forint. A gyárin felüli plusz két év kiterjesztett garanciát pedig most 69900 forintért kínálja a Mazda az új Hármas modellekhez. Nagyon várjuk már, hogy kipróbáljuk.