Dávid és Góliát

Mindenkinek jót fog tenni ezekben a nehéz időkben, ha kimozdulunk kicsit a négy fal közül és elrepülünk a napfényes Kaliforniába. Még akkor is, ha mindezt csak virtuálisan, egy rövidfilm erejéig tesszük.

Csupán a kicsivel nagyobb gumiabroncsok különböztetik meg sorozatgyártású társaitól
A Slick Rock Road számtalan ehhez hasonló és ennél jóval keményebb megpróbáltatást rejtő szakasszal büszkélkedhet

Első látásra legalább annyira egyenlőtlen mérkőzésnek tűnik, mint a bibliai történetben. A filiszteus óriás szerepében a Chevrolet Colorado ZR2 látható, parittyás kihívóját pedig a Mazda B2600i alakítja. A csatára az észak-amerikai Tuolumne megye Medve völgyében került sor, itt található Kalifornia egyik legjobb terepjárós sziklamászásra alkalmas csapása, a Slick Rock Road. Amerikában nagyon népszerű a terepjárókkal űzött extrémsport, a rock crawling. Alapvetően nem az összehasonlítás, hanem a kíváncsiság vezérelte a film alkotóit. Szerették volna megtudni, hogy az észak felé haladva egyre leküzdhetetlenebb „úton” meddig jut a koros platós. A B sorozat negyedik generációja világszerte a Mazda egyik legnépszerűbb munkásautójának számított. Elődjétől, a Mitsubishi-motoros B2600 pickuptól viszonylag könnyen megkülönböztethető a Mazda 2,6 literes, négyhengeres, 121 lóerős benzinmotorjával felvértezett B2600i, a középen domborított motorháztetőről. Ha eddig kételkedtünk volna a képességeiben, akkor itt a bizonyíték rá, hogy olyan szívós, mint egy bocskortalp.

Hátsó differenciálzár nélkül az ilyen szakaszokon csupán lendülettel, így fokozott sérülésveszéllyel lehet átjutni
A kis viharvert Mazda B2600i megmutatta, hogy mekkora túlélőképesség rejtőzik a szerény karosszéria alatt

A kétezerhatszázas csupán a nagyobb gumiabroncsokban tér el a gyári konfigurációtól. Debella ellenfelével ellentétben még hátsó differenciálzárral sem dicsekedhet. Ellenben a ZR2 számára az első és a hátsó is az alapfelszereltséghez tartozik, továbbá védelmet kaptak a lengéscsillapítók alsó bekötési pontjai, valamint a kormányösszekötő rudak is. Ha nem is beszélhetünk olyan fölényességről, mint Caravaggio Dávid és Góliát című festményénél, erkölcsileg mindenképp a kis platós Mazda kerekedett felül. Ugyan a válogatott kínzásoknak és durva bánásmódnak meglett a gyümölcse, egy sziklánál a belső kormányösszekötő gömbfej megadta magát. Az ötezer forintos alkatrész azonban csupán rövid időre tudta mozgásképtelenné tenni az oroszlánszívű pickupot. De nem mesélünk el mindent, jó szórakozást kívánunk!