Keménykalap és krumpliorr

Immár hazánkban is elérhető új Mazda MX-5, amely már bemutatása előtt sokak érdeklődését felkeltette, így például a virtuálisan, azaz csupán a számítógép segítségével tuningoló autóátalakítókét is. Megmutatjuk, mik születtek.

Hazai és külföldi alkotók egyaránt elkészítették saját elképzeléseiket az MX-5 „megvadítására”, szolidabb és a sorozatgyártásútól jobban elrugaszkodott formában egyaránt. Sőt, az MX-5-ből előcsalogatható képességek kapcsán nem csupán az optikai tuning lehetőségeit látják a típus rajongói, hanem akár egy MPS változatot is. Hiszen az új MX-5 a nagyobbik motorjával sem vált erősebbé elődjénél, és bár a tömegcsökkenéssel együtt ez mégis javulást jelent a menetteljesítményekben, sokan mégis hisznek egy még erősebb, például turbófeltöltős új MX-5 eljövetelében. Igaz ugyan, hogy ilyen sorozatgyártású változat Európának soha nem készült a kis roadsterből, ám a mai trendeket látva mégsem lenne elképzelhetetlen egy turbófeltöltős MX-5. Így tehát a megjelenésükben diszkrétebben módosított MX-5-átiratok akár MX-5 MPS ötleteknek is felfoghatók.

Szintén megkezdődtek a találgatások az MX-5 körül azzal kapcsolatban, hogy vajon ebből is készül-e keménytetős változat. Hiszen levehető merevtetőt már az első két generációhoz is kínáltak, a harmadik nemzedéket viszont akár lenyitható kivitelben is választhattuk ilyennel, a kor kupé-kabrió divatjának megfelelően. Logikus lépés lenne tehát a Mazda részéről e szép hagyomány folytatása, illetve mégsem. Méghozzá azért nem, mert a negyedik generációval nyíltan az első generáció érdemeit kívánták újjáéleszteni, amely ugye nem kínált lenyitható merevtetőt. Másrészt egy ilyen megoldás nem csak helyet rabolna az amúgy sem éppen tágas csomagtérből, de ami ennél is nagyobb hátulütője, megnövelné az autó tömegét, és jó eséllyel rontaná a tömegelosztását. Mindemellett tudjuk, hogy a Mazda MX-5 vászontetőjénél még nem találtak fel egyszerűbbet és könnyebben kezelhetőt az autóiparban, ami szintén nem indokol egyéb alternatív megoldást, bár ugyanez az elődnél is elmondható volt. Akárhogy is legyen, egy látványterv mindenesetre már készült a Hardtop MX-5-re:

Ezzel talán valamennyi, az új Mazda MX-5 körüli aktuális ötletelést és lehetőséget említettünk. Persze elképzelhető, sőt érthető, hogy a többséget kevésbé foglalkoztatja a „mi lehet majd a frissen megjelent MX-5-tel” kérdésköre, mint az, hogy valójában milyen most a Mazda vadonatúj roadstere. Hiszen a legtöbben egyszerűen csak élvezni akarjuk az autót, jól érezni magunkat benne, vele egy kicsit, ahogy Lieberman úr is teszi az alábbi videóban, igazán szórakoztatóan. Közben pedig sok érdekeset is megtudhatunk az autóról, méghozzá nem a kétliteresről, hanem az 1,5 literes alapmotorral hajtott változatról: