Vadító vörös színével és fekete kerekeivel igazi kis ördögfióka a Mazda2 Takumi változata. Még jó, hogy nem csak megjelenésével meggyőző…
Számos példányt megismerhettünk már közelebbről a Mazda kínálatából a Takumi modellek közül. Az egyébként is különc márkánál az egyediség szinonimájaként bevezetett új felszereltség mára szinte minden típusnál megjelent. Legutóbb a Mazda2 Takumi járt nálunk, amely kissé más filozófia szerint született, mint a többi Takumi-Mazda (például az MX-5 és a CX-3). A típus célközönségéhez illően ez a Takumi fiatalosabb, vagányabb, mint bármely más Mazda esetében. Ezt tükrözte tesztautónk is, amely a korábbi Takumi modellek zömével ellentétben nem gépszürke, hanem az immár a Kettesen is megjelent, vadonatúj Soul Red Crystal színben érkezett hozzánk. Hiszen tavasszal kissé megújult a Mazda2, így az alábbiakban már a „ráncfelvarrott” modellről számolhatunk be.
Megjelenése előtt a Hazumi tanulmányautóval harangozták be a Mazda2 jelenlegi nemzedékét. Piacra kerülése után ugyanilyen nevű felszereltséggel is kínálták egy ideig a Kettest, a tanulmányt idéző belső kialakítással. Elsőre ez a modell jutott eszünkbe a tesztautó láttán, valószínűleg a vadítóan vörös fényezés és a Takumi egyedi üléskárpitja miatt. Igaz, kissé összekevertük a dolgokat, hiszen a Hazumi belül kapott feltűnő, piros kárpitozást. A Mazda2 Takumi esetében szürke szövet borítja az üléseket, mintázata viszont csak ebben a modellben köszön vissza, az ajtók és a műszerfal fényes díszítőelemein is. Ez tehát az első Mazda Takumi, amelynek ülései nem bőrkárpitozásúak. Akadnak olyan vásárlók, akik ezt előnyként értékelik, illetve a megcélzott fiatal vásárlók számára ez nem fontos. Lényegesebb a stílusos megjelenés és a kedvező ár. Márpedig a Mazda2 Takumi mindkét szempontnak abszolút megfelel.
A Mazda2 Takumi stílusáról nyilván nem érdemes több szót ejteni, hiszen beszédesebbek a fotók. A tesztautó 4,9099 millió forintos ára pedig kifejezetten kedvezőnek mondható, hiszen ezzel a típus kínálatának középmezőnyében áll a Takumi, holott felszereltsége majdnem a Revolution szintjére emeli. Fekete, 16 colos könnyűfém keréktárcsáit is tőle örökölte. A 150 ezer forinttal drágább Revolution modellek többletellátmánya csupán a LED fényszóró, ugyanakkor nem kapnak egyedi kárpitozást és belső díszítőelemeket. A 150 ezer forint egyúttal éppen a gépszürke árnyalat felára, míg a tesztautó vöröse 193 ezer forintba kerül. A többi metálfényezés 110 ezer forintos pluszt jelent, beleértve a csak a Takumihoz elérhető lilás-mélyvörös árnyalatot is. Ha pedig 90 lóerő helyett 75 is elegendő, akkor további 300 ezer forint spórolható, vagyis már 4,6099 millió forintért hazavihető egy Mazda2 Takumi.
A 16 colos könnyűfém keréktárcsák és a tolatókamera már az idei megújulás jegyei a Mazda2 Takumi és Revolution modelleken. A Takumi ezenkívül LED ködfényszórókat is kapott, fényszórói és nappali menetfényei viszont halogén izzóval világítanak. A Revolution Top csúcsváltozatnál a tolatókamera megjelenésén túl csupán annyi változás említhető, hogy fehér helyett fekete bőrkárpitozással készül. A legolcsóbb Emotion és Challenge felszereltségek nem változtak. A náluk többet, de a Takuminál kevesebbet adó – és csak automatikus sebességváltóval elérhető – Attraction kivitel hozta viszont a legtöbb új tételt. Persze a tolatóradar, a fűthető első ülések, az eső- és fényérzékelő, a légkondicionáló automata és a holttérfigyelő rendszer a hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel mind megtalálható a Takumiban is.
Kategóriáját meghazudtolóan, nagyobb típusokat idézően csendes a Mazda2 utastere. A futómű is kényelmes, nem olyan feszes, mint a hasonló vezetési élményt kínáló konkurensek többsége esetében. Ehhez jön az ugyancsak a márkától megszokott pontossággal és kifinomultsággal tologatható váltókar. Az 1,5 literes, 90 lóerős erőforrás is magabiztosan mozgatja a Kettest, elsősorban a 2500-4000-ig terjedő fordulattartományban. A motor 4000-nél adja le 148 newtonméteres nyomatékmaximumát, és innen érezhetően visszafogottabban húz. A 115 lóerős változatnál ilyet nem tapasztaltunk – hiába, ilyen az azonos erőforrásból „motorvezérlés-beállítással előállított” modellpaletta. Fogyasztás tekintetében viszont ez az erőforrás is példaértékűen gazdaságos. Akkor is, ha a pár száz kilométert futott tesztautóval a gyári 4,5 literes átlag helyett nekünk 4,7 liter adódott. Le a kalappal.
One thought on “Dögös kis vörös”
Comments are closed.