Mire képes egy MX-5?

MX-5FL_SFT-RCoupe1__jpg300Mit tegyünk, ha Mazda MX-5 tulajdonosként igazi kihívásra vágyunk? Álljunk oda egy gyorsulási versenyre a legnagyobbak mellé. Porsche, Lamborghini vagy egy Corvette Grand Sport nem lehet akadály. Persze bizonyos körülmények kellenek hozzá, de ne aggódj, ezek a borongós napok pont ideálisak egy ilyen mutatványhoz.

Legalábbis ezt bizonyítja az alábbi videó. A helyzet egészen egyszerű, öt ismerős összeáll a kaliforniai El-Toro bázison egy ¼ mérföldes gyorsulási versenyre. A kabriós „versenyzők” között akad egy Porsche 911 Carrera, egy Ford Mustang V6, egy Chevrolet Corvette Grand Sport, egy Lamborghini Gallardo LP550-2 és egy Lotus Elise. Őket lepi meg egy hívatlan vendég, aki egy Mazda MX-5-tel és egy kis meglepetéssel érkezik. A locsolóautóból érkező víz azt jelenti, hogy a verseny úgy kezdődik: mindenkinek be kell zárnia a tetőt. Szegény Lotus Elise pilótája már itt elvérzik, mire megkezdhetné a száguldást, a többiek már be is fejezik azt. Sejthetitek, okkal hozott magával locsolóautót a leleményes miatás, hiszen a világ legnépszerűbb kabriójának mindössze 12 másodpercre van szüksége a tető bezárásához. A Porsche tulaj tud leggyorsabban a nyomába eredni, neki 17,1 másodpercbe telik a tetőzárási művelet. A Mustangnak 19, a Corvette pilótájának 20,2, a Lamborghininek 25,1 másodperc kellett a zárt állapothoz. Ezt követően persze őrült hajsza kezdődik, de hiába a Porsche 400, a Mustang 305, a Corvette 430 és a Lamborghini 550 lóereje, az MX-5 utolérhetetlennek bizonyul a negyedmérföldes távon. Érdekes látni, hogy előzni csupán a Corvette Grand Sport pilótája tud, aki alig egy másodperccel később lő ki a startvonalról, mint a Mustangot hajtó versenyző.

Borúra derű, az MX-5 alaposan megtréfálja az egész mezőnyt
Borúra derű, az MX-5 alaposan megtréfálja az egész mezőnyt

A tetőcsukással együtt mért 26,7 másodperc azt jelenti, hogy miatás barátunk a Porschéval szemben is megőrzött 2,2 másodpercet az előnyéből. A Corvette is csupán 5,5-re tudta megközelíteni, a Mustang pedig alig több mint fél másodpercet hozott rajta a startvonaltól, így vele szemben is maradt 6,4 másodpercnyi előnye. A legtöbbet a mezőny legerősebb tagja, a Gallardo hozott rajta, de hiába a rajt utáni feltámadás, a 13,1 másodpercnyi hátrányból így is megmaradt 9,9.

A kétliteres 167 lóerős erőforrás bőven elegendő a nagyok megtréfálásához
A kétliteres, 167 lóerős erőforrás bőven elegendő a nagyok megvicceléséhez

Mindez csak a véletlen műve lenne? Bátran kijelenthetjük, hogy nem. Az igazság az, hogy mazdás barátunk tökéletesen mérte fel az erőviszonyokat mielőtt odaállt a rajtvonalhoz. Bár az MX-5 „csupán” 167 lóerővel büszkélkedhet, tömege mindössze 1182 kilogramm, míg a Porsche, Mustang, Corvette, Lamborghini kvartett mindegyike több mint 1500 kilogramm. Az erő tehát önmagában édeskevés a boldogsághoz még egy élményautó esetében is. Kell hozzá csipetnyi praktikum és némi rafinéria. Ezeket tudja az MX-5, és ezért Ő a világ legnépszerűbb kabriója.